Dakrails waarom wel/niet?

icecube

Actief lid
Hallo,

ik ga binnenkort over tot aanschaf van een nieuwe Fabia GL. Nou heb ik een vraag over de dakrails. Hebben deze nog een praktische nut? Ik vind zelf een F2 zonder dakrails net zo mooi als een met. Ik hoor graag van anderen wat de motivatie is om ze wel/niet te nemen.

Koen

martin

Nieuw lid
Ik heb een GL ZONDER dakrails. Ervaring leert dat je ze maar hooguit 2x per jaar gebruikt en zonder vind ik hem ook mooier. Scheelt ook (minimaal) in de herrie en verbruik

EdK

Forumguru
Op mijn Fabia 1 combi en de RR nu heb ik ze bewust niet genomen en ook in die jaren nog steeds niet gemist.
Alles kon mee IN de wagen
Nu met me in bestelling staande Yeti zitten ze er wel op omdat dit standaard is bij alle uitvoeringen
En ook niet verwijderbaar vanaf fabriek zo werd me verteld, dus tja nu heb ik ze dan wel, maar met het idee dat ik ze nooit zal gebruiken.
En danook de reden dat ik er geen dakdragers bij besteld heb.

LenK

Forumguru
De reden waarom ik geen drakdragers zou bestellen.

1 Niet nodig (heb nog op geen enkele auto ooit iets op het dak vervoerd)
2 Niet mooi (waarom vinden mensen dit visueel bij een stationwagon/suv wel horen en bij een hatchback niet?)
3 Onpraktisch (bij het met de hand wassen van de auto zitten ze vreselijk in de weg)

ik heb ze ook besteld vind dat de auto hierdoor mooier wordt en het monteren van bv fietsendrager, skibox wordt mogelijk.

MarcoO2

Forumguru
Tsja, zo zie je weer dat smaak persoonlijk is. Ik heb ze nog nooit gebruikt, maar vind het erg mooi als ze erop zitten (mits ze niet van zwart plastic gemaakt zijn).

corsaar

Senior Member
Tsja, zo zie je weer dat smaak persoonlijk is. Ik heb ze nog nooit gebruikt, maar vind het erg mooi als ze erop zitten (mits ze niet van zwart plastic gemaakt zijn).

Dit houd in dat de een zegt daar gaat weer zo'n Yeti of Fabia
met die lelijke dakdragers. En ikzelf zeg wat mooi dat ze er opzitten.
Ik zal ze nooit gebruiken. Ach voorheen hadden we dergelijke discussies over een spoiler.

NielsW

Lid
Tsja, is maar net hoe je er tegenaankijkt.
Als ze er op zitten vindt ik dat ok en wel mooi. Maar om er 200,- voor te betalen. Nee, dan is zonder ook mooi ;)

Fabia

† In Memoriam
Tsja, smaken verschillen. Ik vind ze bij mijn RR juist heel mooi staan. Maakt het netjes af. Zeker bij een grijze staan zwarte dakrails heel mooi. Maar het blijft een kwestie van smaak.

FredV

Banned
ik heb de dakrails puur omdat ik ze mooi erop vind, en mooier dan zonder op de Combi.
Zal denk ik, ze verder haast niet gebruiken

Met of zonder is echt kwestie van smaak.
Zelf vind ik met er iets beter uitzien.
Als je hem gaat inruilen zal een dealer blij zijn als ze er wel opzitten, dus die 180 euro is geen weggegooid geld.

guitar_billy

Senior Member
@icecube : denk je nog eens dingen op het dak te vervoeren dmv dakdragers ?

dan wordt de volgende vraag relevant :
zijn er voor Fabia II GL zonder dakrails ook dakdragers te koop?

want voor de prijs van de dakrails heb je ook zeker al dragers. en als je het voor de looks niet nodig hebt zou ik het geld besparen.

FredV

Banned
guitar_billy;191705 zijn er voor Fabia II GL zonder dakrails ook dakdragers te koop? [/quote zei:
Bedoel je dit? uit de accessoirefolder Fabia:
1. Dakrailing voor Fabia Combi (zwart) (LAS 720 001)
2. Dakrailing voor Fabia Combi (zilver) (LAS 720 002)
3. VerstelbareAluminium dwarsdragers voor Fabia Combi (LAS 620 002A)
4. Aluminium dwarsdragers voor Fabia Hatchback (LAS 710 001A)

LenK

Forumguru
Op een combi kun je niks op het dak monteren zonder de rails.
Is al een discussie over geweest.
Bij de hatchback zitten er schroefgaten aan de bovenkant in de deuropening en die ontbreken bij de combi.

FredV

Banned
Op een combi kun je niks op het dak monteren zonder de rails.
Is al een discussie over geweest.
Bij de hatchback zitten er schroefgaten aan de bovenkant in de deuropening en die ontbreken bij de combi.
Geen idee LenK, ik haal alleen uit de folder dat ze daar wel in staan

LenK

Forumguru
De dakdragers kun je alleen op de dakrails monteren. Dus op een combi zonder dakrails kun er niks mee.

Bovenaan Onderaan