@Niels, nee was niet de dealer zelf
Maar theeft blijkbaar in dat blad van de ANWB gestaan dan ofzo. Weet et verder ook niet, als het niet klopt ook goed
Maakt me eigenlijk vrij weinig uit.
@LenK,
1. je gaat geen volwassen fietsen of elektrische omafietsen op je dak vervoeren nee. Maar racefietsen zijn over het algemeen nog geen 10kg per stuk dus dat gewicht valt echt wel reuze mee, en ik heb al zovaak fietsen op en van het dak gehaald, en nog nooit het dak beschadigd ofzo.
2. Veilig, dat ligt er een beetje aan wat voor systeem je gebruikt. Maar met trekbandjes en alles blijft het prima staan en kan je zonder problemen 120 of harder rijden. Bochten is ook weinig problemen mee. Als er al zoveel fietsen opstaan betekent dat er minstens zoveel mensen in de auto zitten, en dat gewicht is echt wel wat meer dan een paar fietsen van minder dan 10kg per fiets. De auto zelf weegt al 1159 ofzo?
3. Hoger, daar moet je rekening mee houden, mensen die voor het verkeerde tolpoortje gaan staan of een garage er mee inrijden zijn niet bewust genoeg. Dat probleem kan je moeilijk bij de dakdragers zelf neerleggen hoor
Maar nogmaals, niemand is veprlicht voor het kopen van etc
Ik vind het zelf ook mooier. Soms wordt er hier gepraat alsof met en zonder goed of fout is of andersom. Het blijft altijd een meningsverschil en er wordt eigenlijk weinig over feiten gesproken
Wat betreft dat hogere zwaartepunt is dat dus gewoon pure onzin. Tenzij je er misschien idd 3 van die zware gemotoriseerde omafietsen op gaat zetten ( als je die er al op krijgt ).