Dashboard met kleefmat afdruk verwijderen?

kippie

Lid
Update.
1.Dealer bezoek.
Probleem niet eerder gezien. Verwijzing naar onderstaande partij. Geen ervaring mee.

2.Car restyle schoonmaak bedrijf
a. Mogelijk een aangebrachte "wax"laag bij afleverbeurt bij skoda dealer die auto geleverd is. Wat nu door kleefmat eraf is gehaald. Navraag leert dat de dealer er niets op heeft gesmeerd.

b. Dashboard refresher opsmeren. Hoewel bij nieuwe auto niet echt nodig is. Fabrieksaf is beter. Glimt een beetje en wordt daarna doffer.

Reactie van mascot leverancier matje.
Met verkoop van 50.000 matje per jaar hebben ze nooit klachten over en twijfelen of vlek door matje komt.

sverige1977

Nieuw lid
Dag Kippie

Is het uiteindelijk nog gelukt?
Ben zeer benieuwd omdat ik een maand op vakantie ben geweest naar Denemarken en ik ook z'n kleefmatje op het dashboard had zitten. Gevolg is nu idd een grote zwarte plek die mij echt elke dag kapot veel irritatie geeft.

kippie

Lid
Na lang onderzoek is het volgende de oplossing.

De truc is te wachten op zeer warme zonnige dagen.

Wanneer het dashboard goed warm is probeer je de lijmresten met een licht vochtige microvezel doek goed hard uit te wrijven. Deel van de lijm zit dan in je doek. De rest van de afgewreven lijmresten probeer je daarna in polijstende bewegingen op te nemen in het doek.

Dit heeft meerdere behandelingen nodig.

Na 3-4 behandelen op warme dagen zul je zien dat de vlek nagenoeg weg is. De microvezel doek kan gaan plakken door de druk en lijmresten.

Pas op door wrijven en al warme dashboard kan je goede blaren krijgen.

Laatst bewerkt:

kippie

Lid
Zie type microvezel doek.
Met polijstenbewegingen poetsen. Kan wel 20 min duren.
Met veel zonlicht zodat je vanuit alle hoeken kan kijken of de vlek weg is en geen extra vlekken ontstaan. Vlek zat precies in midden.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    180 KB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan