Dashboardverlichting kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Je kunt direct JPG plaatjes plaatsen van maximaal 97,7 KB op het forum door de klikken op bijlagen onder het reageer venster.

Anders moet je ze op photobucket ofzo plaatsen en de link plaatsen.

pvl123

Nieuw lid
hier de foto's

Bijlagen

• Afb017.jpg
    Afb017.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 65
  • Afb016.jpg
    Afb016.jpg
    68,3 KB · Weergaven: 57
  • Afb015.jpg
    Afb015.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 55

cvegreen

Forumguru
Het zien er precies toch led lampjes uit . Had dit niet verwacht bij een wagen die uit 2000 komt. Zo zie je maar dat skoda vooruitstrevend is .

Gieliovd

Forumguru
Het zijn toch ook gewoon LED'jes? Niet vreemd bij een wagen uit 2000 hoor.

Dit zijn alleen LED's welke vast zitten aan het printplaatje. Kun je best vervangen als je een vaste hand hebt en een goede soldeerbout.

cvegreen

Forumguru
Het zijn toch ook gewoon LED'jes? Niet vreemd bij een wagen uit 2000 hoor.

Dit zijn alleen LED's welke vast zitten aan het printplaatje. Kun je best vervangen als je een vaste hand hebt en een goede soldeerbout.

Ik dacht dat led eigenlijk nog maar een paar jaar tot max 5 jaar eigenlijk echt vaak gebruikt wordt in allerlei toepassingen . Blijkbaar gaat den tijd toch heel wat sneller dan gedacht .

Ted

Forumguru
Led's worden al zeker 20 jaar toegepast! Meestal zit de storing in de printplaat (printbreuk of iets dergelijks) of één of andere contact. Of wellicht is de spanningsregelaar niet meer goed. Van intrumenten wordt de spanning op 12V afgeregeld. Probeer eens wat spanningen te meten. Pas op voor kortsluiting!

Succes.

EdK

Forumguru
Tja mijn eerste zelfverdiende Akai versterker had VU meters met Led's !! ja en dat is ook alweer een 30 jaar terug !!

Ik geloof dat ik oud begin te worden !!??

De LED ( Light Emiter Diode ) is al langer gemeengoed van ons !! Alleen de laatste paar jaar komt ij steeds meer in opspraak opmdat we hem voor meer muttige toepassingen kunnen gebruiken !!
Wie kent de bekende MAC-Light niet , maar zijn opvolger is ook alweer een paar jaar op de markt enwel een zaklantaarn met LED's en die zuinig met de batterij omgaat en zelfs meer licht geeft dan een Mac !!
Het mijnwerkerslampje voor op het hoofd met 3 LED's, zo makkelijk voor in de auto voor als je s'nachts met pech staat en onder de motorkap wat moet doen of een band moet wissellen ( licht op het werkobject omdat je er naar kijkt )
En dan de LED in opkomst in de woning !! Nu nog halogeen verlichting met 12V lampen met een opbrengst van 50Watt te vervangen door een lamp met LED's uitgevoerd en nog maar een vervbruik van 3 Watt !!
Eind van het jaar naar elektrobeurs geweest in Utrecht en daar was het item LED verlichting wel men is al heel erg ver maar men heeft nog steeds de grootste problemen met de kleuren !! En dan bedoel ik niet de kleuren Rood / Groen / Geel etc etc maar de kleuren die de gloeilamp kleuren benaderen !! Een vertegenwoordiger van Philips gaf het niet van harte toe dat daar toch nog problemen liggen !!
Maar uiteraard zullen deze binnen een afzienlijke tijd opgelost zijn !!

Ook bij onze firma wordt de LED gebruikt in verlichtings palen , waar we eerst nog LED lampen gebruikte die bestonden uit meerdere LED's , gebruiken we nu de powerled die een lichtopbrengst heeft die 2 a 3 keer hoger is dan het oude type wat we gebruikte !!

Nee de LED is al een oud iets maar is nog bij lange na niet op zijn eind van zijn kunnen en zla ons in de toekomst zeker nog meerdere malen gaan verbazen naar mijn inziens !!

cvegreen

Forumguru
Wat een mooie informatieve en proffesionele uiteenzetting van LED . Ik heb ook al gehoord van die powerled , maar ken het denk ik niet .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan