Dashcam

jesse_s93

Forumguru
Heb je wellicht de parkeermodus van je camera aan staan? Dan zal de camera namelijk aan blijven staan. Vanaf buiten is het verschil tussen aan en de parkeermodus niet heel duidelijk. Bij beide branden er lampjes. In de app is dat echter wel zichtbaar. De fragmenten staan niet onder "lus" maar onder "parkeren".

coolrunnings

Actief lid
Ik kon nog gewoon connectie maken met het wifi-signaal van de camera, lijkt me dat ze die wel uitschakelen als de auto uitstaat en de camera in parkeermodus staat?

jesse_s93

Forumguru
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Had je de opnames al bekeken op de SD-kaart of daar onderscheid wordt gemaakt?

Bertkodiaq

Nieuw lid
Ik ben voor de volledig verstopt FitcamX gegaan. ...........
Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe? Ik ben op zoek naar eentje voor mijn Kodiaq II Sportline. Ik zag dat je hem ook in het zwart kunt bestellen . Dat je hem zonder verdere moeilijke installatie erop kunt klikken, past mij wel.

Laatst bewerkt door een moderator:

coolrunnings

Actief lid
Installeren van de front-camera is nu gelukt, dank voor de hulp.
Nu nog de achter camera. Heeft iemand ergens een link hoe de hard plastic delen van de achterklep verwijderd kunnen worden?
Zit deze gewoon “vastgeklikt” en is het een kwestie van “gepast” geweld toepassen? En zo ja, waar kan ik dan het beste beginnen?
of moeten er ook nog ergens schroeven losgemaakt worden?

Hypodermic

Donateur
Bekijk bijlage 115635 Bekijk bijlage 115636

Dit is zoals het er bij mij uitziet, de acc-aansluiting heb ik op zekering 66 (Achterruitwisser) gedaan (is er voor nu weer even af om te voorkomen dat de accu leeg gaat).
Maar de bat-aansluiting krijg ik niet lekker gevonden.
Ik heb hiervoor nr 52 getest, dat is de 12 volt stopcontact in de bagageruimte.

Maar als ik de boel op die manier aansluit, dan blijft de camera aan, terwijl de multimeter aangeeft dat 52 continu spanning heeft en nr 66 bij contact uit geen spanning heeft. En volgens mij zou dat dan correct moeten zijn.
Uit dit verhaal maak ik op dat je 2 zekeringen gebruikt hiervoor? Ik ben gewend uit mijn andere autos die ik hiervoor had dat je maar 1 zekering nodig hebt die onder constante voeding staat en dat die hardwire kit de cam automatisch uitschakelt als de spanning te laag wordt? En dat dan ook de parkeer functie werkt.

Frank

Forumguru
Meeste moderne hardwire kits van dashcams hebben tegenwoordig twee zekeringen nodig: eentje continu, eentje “contact” die vooral als signaal gebruikt wordt om te weten wanneer de auto uitstaat. Vaak hebben ze een spanningsmetertje dat dashcam helemaal uitzet als de batterij spanning over een bepaalde waarde komt.

AlwinKruijt

Nieuw lid
Hoe zijn jouw ervaringen tot nu toe? Ik ben op zoek naar eentje voor mijn Kodiaq II Sportline. Ik zag dat je hem ook in het zwart kunt bestellen . Dat je hem zonder verdere moeilijke installatie erop kunt klikken, past mij wel.

Ik ben zeer tevreden. Alleen niet van de spiegeling van mijn hele dashbord in de opnamen. Daarvoor heb ik toch maar bij Fitcam het nieuwe CPL polarisatie filtertje gekocht dus de spiegelingen zijn ook weg. Aan de linker zijkant 2 knopjes. Met de onderste zet je een opnamen vast (nu-5 minuten) mocht je iets tegenkomen dat je wilt terugkijken. Met de andere knop maak je een foto geloof ik.
Software werkt ook goed. Je maakt via WiFi van de Fitcam verbinging met de camera. Je kunt dan live kijken, alle opnamen bekijken (dat gaat niet zo rap helaas met 2K. materiaal) en downloaden naar je telefoon, tablet of laptop. Ik heb menig vakantierit bewaart om op TV terug te kijken, erg leuk. Zoals al gemeld de kwaliteit is vergelijkbaar met andere dashcams. Daar gaat zon beetje allemaal de zelfde chipsets in met dezelfde kwaliteit. Verwacht geen 4K camcorder of iPhone films met onbeperkte scherpte van alle nummerborden, want dat doen dashcams allemaal niet goed.
Mooiste blijft toch dat je nagenoeg niet ziet dat er een dashcam is geïnstalleerd.

Bovenaan Onderaan