Even een oud topic oprakelen, ik had dit bewaard voor de levering van m'n nieuwe auto. Ik heb gisteren geprobeerd om dit ook zo in te stellen, volgens de uitleg van
@dn-co (dank!, duidelijk verhaal). Helaas is het niet gelukt. Hij connect wel via Bluetooth, maar er wordt geen dataverbinding opgebouwd. Volgens mij en de handleiding komt dat omdat deze manier van verbinden vereist dat je telefoon het rSAP protocol ondersteunt. De mijne (Motorola G4 Plus) doet dat niet. Het interessante is wel dat als ik eenmaal een verbinding heb opgezet via m'n hotspot, ik m'n hotspot daarna wel kan uitzetten, de verbinding blijft dan wel behouden via bluetooth. Kennelijk is rSAP alleen nodig om de verbinding te maken, niet om 'm vast te houden.
Mijn probleem met de hotspot is dat ik regelmatig vergeet die aan te zetten, verder werkt het prima, de auto komt ook snel genoeg on-line. Een nieuwe telefoon (met rSAP en QI voor draadloos opladen) komt er voorlopig niet. Als alternatief denk ik dat ik eerst eens ga proberen om de tasker-app te kopen, en dan daarmee ervoor te zorgen dat ie de hotspot automatisch opstart als ik m'n huis verlaat.