Heb ooit een Passat 1.4 TSi gehad en die had al moeite met een vouwwagen op de Brennerpas. Bleef maar terugschakelen. Hij zal de berg wel opkomen maar met meer toeren en in lagere versnelling.Mij lijkt het ook, maar zou er graag wat meer zekerheid over willen. gebruikservaringen zijn wel fijn dan.
Ik kom nu uit een diesel. denken jullie dat de 1800 kg wat te doen is met de 1.5 dsg? Zal een hele andere manier van rijden zijn qua toeren etc, maar wil wel de berg op kunnen komen richting italie :-)
Vroegah gingen we in een berenvel met een knuppel achter de vrouwen aan.Die kW gekte van "ik moet minstens zoveel PK's hebben, anders kom ik de berg niet op" is natuurlijk een luxe probleem.
Of dat iedereen maar minstens in ruim onder de 10s op 100km/h moet zitten. Ja, want dan kun je lekker snel achteraan de file aansluiten.
We reden vroegâh, met pa en ma, met 4 personen in een Citroën met luchtgekoelde 46kW motor, op vakantie over de Grossglockner Hochalpenstrasse. Dat ging ook gewoon.
Of jaren later, met z'n tweetjes in een oude Peugeot 205 met amper 50kW, zonder stuurbekrachtiging, de Stelvio Pas over.
En ja, ook destijds, deed je een ritje van NL --> Noord-Italië binnen de 12 uur.
Oh ja, en keren met een sleurhut, op een bergpas, is geen goed idee:
https://salzburg.orf.at/stories/3005568/
@SileX standaard op de sportline? Dat lijkt mij stug voor een optie die bij het 2019 model bijna 1000 euro moest kosten. Ik heb het er nog als optie bijbesteld en krijg ook de my2020.
@hendrik38 Voor die keuze stond ik ook. Ik heb gekozen voor de 1.4tsi(nu de 1.5) en ben even naar VAG in Nuenen geweest. Koppel flink verhoogt en nu voldoet het prima voor de enkele keer met de caravan van 1700 kg. Ook de brenner geen probleem. Maar dit is welIk moet echter 1 keer per jaar 2 weken een caravan van 1800 kg meenemen. Hij mag het op papier. Het zal natuurlijk heel anders rijden dan de 2.0, maar denken jullie dat het do-able is de 1.5.