@ Rallye: Ja, mijn versnellingsbak is lawaaiig. Meestal 's morgens als hij koud is en ik de auto start en hij draait stationair, dan hoor ik een behoorlijk geratel wat verdwijnt zodra ik de koppeling intrap. Als alles op bedrijfstemperatuur is hoor je het niet meer. Maar het schijnt, zoals ik meerdere berichten hierover lees, product eigen te zijn. Ik heb heel veel auto's gehad, van verschillende merken, maar ben dit probleem nog nooit tegengekomen. Ik kan verder op de kwaliteit en afwerking van de auto in zijn algemeen weinig op of aanmerkingen hebben, maar de aandrijflijn vind ik voor een VW product een zwak punt. De garage heeft er inmiddels naar gekeken en een speciaal middel aan de versnellingsbakolie toegevoegd wat het lawaai zou moeten verminderen. Het helpt maar minimaal.
Een gerobotiseerde bak zal dan waarschijnlijk ook hetzelfde lawaai maken. Ik vind het een regelrecht zwaktebod van VW dat ze dit niet beter voor elkaar hebben.
Verder is het een fijn karretje dat op de AutoBahn met gemak de 180 km/h aantikt en dan nog altijd stabiel rijdt.