AdB
Senior Member
Afgelopen vrijdag de eerste onderhoudsbeurt van mijn Octavia laten uitvoeren. Op de nota van het VAG-autobedrijf staat o.a. Longlife service, oliefilter en interieurluchtfilter. Kosten: 271 euro. Naar aanleiding hiervan: ik kreeg naast de factuur geen onderhoudslijst wat ik gewend ben te ontvangen en waarop precies staat vermeld wat ze gecheckt hebben. Ook heb ik nu geen idee wat de bandenslijtage is (stond hier ook altijd op vermeld). Even gebeld en kreeg toen te horen dat zo'n onderhoudslijst voor zo'n nieuwe auto niet gebruikt werd. Beetje vreemd. Want bij aflevering van de auto in juni 2013 werd er door Skoda Centrum Utrecht zo'n onderhoudslijstje bijgevoegd bij km-stand 10! Ik vind het altijd fijn om te weten op welke punten mijn auto is gecheckt en dat zwart op wit te hebben. Mag ook wel voor die 271 euro. Toch?
En dan nog iets anders: omdat ik geveld was door griep kon ik zelf mijn auto niet ophalen toen hij klaar was. Mijn schoonzoon wilde dat wel voor me doen. Ik zei tegen hem: ze hebben mijn mobiele nummer dus ze kunnen me altijd bellen als ze 100% zekerheid willen. Mijn schoonzoon kreeg echter zomaar mijn autosleutels mee en kon zo zonder problemen wegrijden met mijn auto. Ik heb daar ook wel mijn bedenkingen bij en heb ook hierover gebeld. De receptionist van het autobedrijf zei: als er iemand is die precies weet dat die Octavia van u is en uw naam ook weet, dan vertrouw ik het en vind ik het een beetje overbodig om dat alsnog bij u al klant te verifiëren en u daarover te bellen. Wat vinden jullie??
En dan nog iets anders: omdat ik geveld was door griep kon ik zelf mijn auto niet ophalen toen hij klaar was. Mijn schoonzoon wilde dat wel voor me doen. Ik zei tegen hem: ze hebben mijn mobiele nummer dus ze kunnen me altijd bellen als ze 100% zekerheid willen. Mijn schoonzoon kreeg echter zomaar mijn autosleutels mee en kon zo zonder problemen wegrijden met mijn auto. Ik heb daar ook wel mijn bedenkingen bij en heb ook hierover gebeld. De receptionist van het autobedrijf zei: als er iemand is die precies weet dat die Octavia van u is en uw naam ook weet, dan vertrouw ik het en vind ik het een beetje overbodig om dat alsnog bij u al klant te verifiëren en u daarover te bellen. Wat vinden jullie??