De eerste probleempjes na 10.000 km

Karstieman

Forumguru
@Erikje: Ja, ik heb de sportstoelen.
Maakt dat verschil qua stoel-onderstel dan ? /forum/images/graemlins/tongue.gif

Iemand enig idee wat het kost om het opbergvakje met klep bovenop het dashboard te vervangen? Bij Nieuwkoop hebben ze deze behoorlijk vernaggeld (gaten geboord, klepje sluit niet goed) bij de inbouw van de Solisto...

Skody

Actief lid
Heb ook de sportstoelen en met name in de achterste / uiterste stand lijkt het inderdaad of er een kraakje in zit. Kan dit ook door andere sportrijders bevestigd worden ?

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

- indien mogelijk: auditieve feedback (ont)grendeling portieren. De monteur wist niet af dit kon, hij zou nakijken in de computer.

[/ QUOTE ]

Ben hier ook wel benieuwd naar, ik mis dat piepje wel.

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skody</font><hr />

Heb ook de sportstoelen en met name in de achterste / uiterste stand lijkt het inderdaad of er een kraakje in zit. Kan dit ook door andere sportrijders bevestigd worden ?

[/ QUOTE ]

Bij mij kraakt het soms bij vol optrekken waarbij je eigen gewicht dus flink drukt op de stoel.

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

- indien mogelijk: auditieve feedback (ont)grendeling portieren. De monteur wist niet af dit kon, hij zou nakijken in de computer.

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Je hoort het vanavond, dan haal ik 'm op. Volgens de dealer werkt het. Ik geloof 'm maar ...

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Iemand enig idee wat het kost om het opbergvakje met klep bovenop het dashboard te vervangen? Bij Nieuwkoop hebben ze deze behoorlijk vernaggeld (gaten geboord, klepje sluit niet goed) bij de inbouw van de Solisto...

[/ QUOTE ]

Uh Kazuka, dat ga je toch niet zelf betalen hoop ik? Ik zou direct een nieuw bakje eisen. Als men niet hapt: haal de baas erbij, dat werkt bij Nieuwkoop heb ik geleerd.

Reizende

Actief lid
Ik heb ook de sportstoelen, en geen kraakjes. Zit op de één na achterste stand ongeveer. Verder na een dikke 20.000 km nog geen noemenswaardige problemen. Alleen de schokdemping hoor ik behoorlijk als ik over een speedbump o.i.d. rij.
Verder heerlijke auto, ook m.b.t. afwerking. Geen loslatenden stripjes of lelijke matten. Kortom; tevreden O2 rijder. Ik heb misschien het idee dat bij Erikje ook veel van de problemen ontstaan zijn bij de inbouw van zijn apparatuur. Zoals ik dat een beetje gevogld heb is zijn hele interieur eruit geweest, en dat kan natuurlijk wat sporen nalaten. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Erikje

Actief lid
He Reizende, voor een deel heb je gelijk: bij de inbouw van de radio is het dashboard er ongeveer helemaal uit geweest, de zijpanelen van deuren zijn eraf geweest etc. Ik had alleen gehoopt dat na het terugplaatsen de boel weer lekker strak vast zat. En dat is niet geval, maar volgens de dealer komt het allemaal goed... We wachten dus nog even af.

higgy

Forumguru

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
Zoekfunctie even gebruiken. Heb ik al eens uitgezocht en de variabele WAS er wel maar is UITGEZET in de nieuwe software van de dealer, om (Duitse) juridische redenen.
Dat houdt dus in dat je het ZELF wel zou kunnen veranderen als je de software hebt, maar dan ook op eigen verantwoording.

Bedenk tevens dat op enige termijn de software van de boordcomputer en de dealer zo ingericht zal zijn dat eigenhandige wijzigingen getoond worden. Zowel de dealers als Skoda worden er nl. een beetje simpel van dat jan en alleman met een pc gaat zitten klooien in 'hun' software.

(Wedden dat ik een boel reacties krijg in de trend van "ik maak zelf wel uit wat ik wijzig in de software"?)

Reizende

Actief lid
Ja, ik maak zelf wel uit wat ik in mijn software wijzig!!
Makkelijk hé, geintje hoor. Ik weet niet eens hoe ik dat moet doen, en persoonlijk zal het aan mijn achterste corroderen of ik nou iets hoor of niet als de deuren open en dicht gaan! Maar goed, begrijp de mensen best als je zoiets wilt wijzigen, staat leuk bij zo'n complete auto!

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]
Zoekfunctie even gebruiken. Heb ik al eens uitgezocht en de variabele WAS er wel maar is UITGEZET in de nieuwe software van de dealer, om (Duitse) juridische redenen.
Dat houdt dus in dat je het ZELF wel zou kunnen veranderen als je de software hebt, maar dan ook op eigen verantwoording.

Bedenk tevens dat op enige termijn de software van de boordcomputer en de dealer zo ingericht zal zijn dat eigenhandige wijzigingen getoond worden. Zowel de dealers als Skoda worden er nl. een beetje simpel van dat jan en alleman met een pc gaat zitten klooien in 'hun' software.

(Wedden dat ik een boel reacties krijg in de trend van "ik maak zelf wel uit wat ik wijzig in de software"?)

[/ QUOTE ]

Tja, kwestie van andere zoekwoorden, en dan vind je het niet meer he...Maar goed, als ik het goed begrijp kan het dus gewoon niet eigenlijk officieel. Ik ga niet zelf in de boordcomputer zitten rommelen in elk geval.

Erikje

Actief lid
OK, vandaag mijn auto weer terug.
- losse strips links van het stuur: nog niet opgelost, doen we als er een nieuw dashboard in komt.
- krassen op dashboardkastje: niet oplosbaar
- windgeruis vanaf 50 km/h: opgelost
- loszittende schroef voorstoel (!): opgelost
- krasverwijdering slot rechts: nog niet opgelost, moet wrs. worden gespoten
- carjack-functie aan: staat aan, handig.
- indien mogelijk: auditieve feedback (ont)grendeling portieren: doet het, een klein toetertje bij indrukken van de AB, kan alleen icm alarm.

Daarnaast is de auto door een nieuwe, eigen, wasstraat gehaald waardoor er een speciale waslaag is aangebracht. Volgens de dealer hoef ik 'm nu 3 maanden niet te wassen, alleen even met de tuinslang er overheen. Vogelpoep en zo moet geen vat meer krijgen. Ik houd jullie op de hoogte van de werking.

higgy

Forumguru

...een klein toetertje bij indrukken van de AB, kan alleen icm alarm.

[/ QUOTE ]Klopt, dat had ik toe moeten voegen aan mijn betoog hierboven.

Bovenaan Onderaan