De grote interieur schoonmaak

turboturbo

Forumguru
Beide heb ik al eens geprobeerd. Met de kieren mond lijkt het nog het beste te gaan omdat er simpelweg meer zuigkracht per oppervlakte is en als je dan wat rammelt en doet dan krijg je dus wel aardig wat weg. Maar het zit me dwars dat ik niet alles weg krijg.

Zou het bijv helpen om de pluizigheid aan te pakken van het tapijt bijv om met een schermermesje erlangs te gaan oid bedenk ik me nu. Ik ga dat eens googlen.

Cordoba

Forumguru
Beide heb ik al eens geprobeerd. Met de kieren mond lijkt het nog het beste te gaan omdat er simpelweg meer zuigkracht per oppervlakte is en als je dan wat rammelt en doet dan krijg je dus wel aardig wat weg. Maar het zit me dwars dat ik niet alles weg krijg.

Zou het bijv helpen om de pluizigheid aan te pakken van het tapijt bijv om met een schermermesje erlangs te gaan oid bedenk ik me nu. Ik ga dat eens googlen.

Je bedoelt een scheermesje? Zou ik zeker niet doen, dan snij je de lussen van het tapijt door, en voor je het weet heeft je tapijt last van een oude-mannen-kwaal: 'haaruitval'. Als je gewoon een matje op je tapijt hebt liggen, heb je weinig last van pluizen en zuig je het vrij makkelijk schoon, matje af-en-toe helemaal uit de auto en uitkloppen verwijderd ook heel veel zand.

turboturbo

Forumguru
Oeps ja ik bedoelde scheer mesje. Kon er op Google ook al niets over vinden, dat verklaart nu.
Ik zal het idd wat vaker bij moeten gaan houden denk ik. :)

Mischa-superb

Forumguru
Ik heb afgelopen weekend de tijd eens genomen om de S2 aan de binnenkant grondig te reinigen/detailen.
De gebruikte producten zijn:
Stofzuiger uiteraard!
APC 1/10 verdund van Auto Finesse.
Meguiars interior quick detailer
303 Aerospace protectant
Detailing brush
Upholstery brush
!

Even een oud topic opfrissen haha

Wat zijn dit voor middelen? Waar is wat voor? Want ik vind de foto's van jou interieur super qua resultaat.

Highway

Forumguru
APC is de afkorting voor All Purpose Cleaner, oftewel een alles reiniger (maar in dit geval voor de auto). De andere producten zijn middelen voor het reinigen en beschermen. Op bijv. carclean.nl kan je deze producten vinden (verwacht ik). Anders even op google zoeken.

eriktv

Forumguru
En in aanvulling: carclean heeft een uitgebreid forum erachter hangen waar je werkelijk enorm veel info kunt vinden. Laat je niet gek maken door alle middeltjes, sommigen slaan behoorlijk door en worden haast fetisjistisch :D. Maar het geeft je een aardig beeld van wat je zelf kunt gebruiken. Ik gebruik zelf voor de S2:
- 303 Aerospace protectant voor de geribbelde plastic interieurdelen en rubber matten
- Sonax cockpit cleaner voor het gladde plastic
- Gliptone reiniger en conditioner voor het leer
- koud water met ammoniak voor de ruiten en oude kranten voor het droog/vetvrij maken

APC heb ik nog niet hoeven gebruiken in de auto, zo'n bende wordt het gelukkig niet bij mij. Echt smerige bende of bouwmarktspul gooi ik liever in m'n aanhanger.

EdK

Forumguru
Mischa verwacht niet te snel nog een antwoord van Boezzie1407
Laatste keer dat hij online is geweest was 2-2-2020....
Dus kans dat hij online komt is niet zo groot meer...

En carclean is een fijne toko met goede uitleg
Maar https://www.waxworld.nl/ is een zelfde soort toko en ook met een eigen forum

Mischa-superb

Forumguru
Ik ken carclean, maar dan is de info zo groot dat ik er niet veel wijzer van word.
Eriktv komt met info waar ik al meer mee kan☺

Bovenaan Onderaan