De nieuwe Roomster oftewel de RR van Skoda

EdK

Forumguru
Onlangs bericht gelezen dat we in Nederland zo en zo geen nieuwe RR meer kunnen bestellen en alleen nog uit de voorraad kunnen putten binnen zeer korte tijd.
Met andere woorden de huidige gaat uit het assortiment !
Maar er komt voor 100% wat voor terug en zover bekend word deze gebouwd op het platform van de Caddy.

En nu was er met de Fabi 3 en de super 3 al steeds veel aan fotomateriaal te vinden wat ook echt in de uiteindelijke uitvoering gelijk was.
Daartegen is het rondom de nieuwe RR die volgens zeggen ergens na de zomer vakantie's op de markt moet gaan komen eigenlijk niets dan een waas van geheimzinnigheid en maw niet echt veel momenteel bekend van wat het gaat worden.

Wie o Wie hier weet er al wat meer en eventueel met foto's aangevuld ..... ??
Wat ik wel via dealer tijd terug hoorde dan word het volgens mij wel een echt burgelijke bak en niet één met een eigen smoelwerk zoals we hem nu kunnen. ( je vind hem mooi of niet )

Cordoba

Forumguru
Ik had dat op basis van de Caddy ook al een paar maanden terug ergens gelezen. De foto die Corné te voorschijn tovert lijkt mij vooral een fotoshop met een mengsel tussen de VW Touran(voorruit), de Roomster(achterste zijruit, hoewel die ook op de huidige Caddy lijkt) en frontje waar wat elementen van de F3 en de andere nieuwe Skoda-modellen in zijn gestopt.

Joske

Forumguru
"ECHTE" foto's ;)

aleja zoiets toch

Erlk%C3%B6nig-VW-Touran-2014-Kompakt-Van-2.jpg

spyshots-2015-skoda-roomster-mpv-will-be-touran-sized_8.jpg

Erlk%C3%B6nig-VW-Touran-2014-Kompakt-Van-1.jpg

Cordoba

Forumguru
@Joske Dat is overduidelijk een andere auto dan op de foto van Corné: op de foto van Corné heeft de auto een veel hoger dak, en een heel andere A-stijl.

EdK

Forumguru
@Joske die foto van jou heeft een teveel Seat gehalte en wat @Corné de Kluijver heeft geplaatst is een caddy met skodaneus.

En Skoda is net zo eigenwijs als wij allen hier zijn dus dit gaat t niet worden, maar zoals gezegd er was rond de tijd van bekend worden met de Fab en Sub 3 al veel meer bekend
En nu is het veel teveel overdekt met een geheimzinnigheid.

Joske

Forumguru
Ik vind het niet Seat-achtig Ed :)

Ik zie duidelijk Caddy-elementen en een vleug Mazda 5 mpv dus dit lijkt mij een zeer aannemelijke spy-shot. Want Skoda wil toch een 7zitter mpv op de markt zetten met de nieuwe Roomster. Niet?

Joske

Forumguru
DAT is de vraag natuurlijk .. Wat wordt de Roomster? Ik gok MPV al dan niet met optie 7 plaatsen.

peterrapid

Forumguru
T'is niet mijn model, gelukkig heb ik ook geen 5 koters rondlopen maar zoals de foto hierboven is hij nog te pruimen vind ik.

A.Kortleve

Nieuw lid
Het aparte dat de huidige RR heeft is er behoorlijk af. Jammer wat mij betreft. :nono:
Commercieel zal dit type waarschijnlijk wel beter gaan.
Wat zal ik ook zeuren. Voorlopig wil ik toch geen andere.

AGTon

Forumguru
De RR. Die goeie oude RR. Moet eerlijk zeggen, ik rij de RR nu een jaar of 3 en het is de beste wagen die tot nu toe heb gehad. Nu heb ik niet veel wagens in mijn bezig gehad. Maar als je kijkt naar wat hij kost en wat je krijgt scoort hij een dikke 10.

Ik vroeg mij altijd al af waarom Skoda geen volwaardige (midi)mpv in zijn gamma had zitten. Een tegenhanger voor de scenic, zafira etc.

Ik begrijp het in ieder geval wel als skoda nu zegt dat aparte uiterlijk van de RR, daar zetten wij het mes in. Het gaat immers uiteindelijk om het aantal wat er verkocht gaat worden. Ik denk overigens niet dat Skoda er is met de yeti als 5 zitter en dan ook nog een 7 zitter. Dit zijn immers suv's en dat is de RR niet. Ik vermoed toch dat de RR vervangen gaat worden voor iets zoals een scenic.
Maar ik blijf hopen. Op een mooie nieuwe RR, beetje hetzelfde wat het nu is, maar op sommige punten aangepakt.
Qua ruimte is de RR voor mij beter dan een Yeti, qua kosten (en dat is erg belangrijk), ken ik geen andere wagen die in de buurt komt van de RR.

Dit gezegd hebbende, besef ik nu dat ik beter kon beginnen met mijzelf voor te stellen.

Hallo, ik ben AGTon en ik ben een RR aanhanger. :)

CDK

Forumguru
@AGTon, de Volkswagen Touran is een door VW ingepikt Skoda ontwerp, was dat niet gebeurd dan was er binnen het Skoda assortiment wél een tegenhanger voor de Zafira geweest ;)

Falcon

Donateur
In mijn optiek gaat de nieuwe Roomster wel richting de Touran. Dit puur om ook in het MPV en 7 persoons sector te zitten. Is zeker logisch gezien de naam.

Het unieke ontwerp van de huidige Roomster (en eigenlijk ook van de Fabia en Yeti) gaan we niet meer terug zien en gaat terug naar 1 familie-gezicht.

Wel verwacht ik van de nieuwe Roomster, dat er nieuwe innovatieve slimme oplossingen in gaan komen.

peperskoda

Forumguru
Vandaag gehoord dat het nog wel even duurt voordat er weer een Roomster in de showroom staat. Dealers schijnen in Wenen al het nieuws ,dat voor introductie tussen nu en half 2017 op de rol staat, gezien te hebben en daar was nog geen Roomster-achtige in te bekennen. Moet ik toch op zoek naar een ander merk...........

Bovenaan Onderaan