De overstap van een Fabia I MPI => Fabia II 1.2 TDI

Niels83

Forumguru
Een auto radio is de oplossing.

Dashboard tikje zijn vreselijk, en is nauwelijks iets aan te doen behalve je radio harder te zetten.

Hoor je het ook wanneer je stil staat en gas geeft? Dan is het een kwestie van daar nog even luisteren.

Maar bovenal moet je je bedenken dat je in een 5? jaar oude B merk polo rijdt. Zijn fijne auto's maar ze hebben kraakjes en rammeltjes.

Noord26

Forumguru
Maar bovenal moet je je bedenken dat je in een 5? jaar oude B merk polo rijdt. Zijn fijne auto's maar ze hebben kraakjes en rammeltjes.

Nonsens. Rammeltjes horen er niet te zijn. Zowel in de 2010 van mijn oom als in die van een vriend van mij (1.2 Tdi Fabia), rammelt er niets. Er er staat op beide auto's tegen de 2 ton op de teller.

turboturbo

Forumguru
Hadden sommige Greenline Fabia's niet last van 2 tegen elkaar trillende plastic onderdelen onder de motorkap (bijv. luchtfilterhuis die tegen een slang aan kwam oid op bepaalde toerentallen) Op resonantie van het toerental hoorde je dan dit. Ik heb er hier op het forum eens over gelezen.

dlmh

Senior Member
@turboturbo het klinkt inderdaad alsof er twee onderdelen tegen elkaar aan tikken, maar ik vind het moeilijk om het geluid te kunnen lokaliseren. De monteur van de garage kon helaas niks horen, dus ze kunnen moeilijk lukraak maar alles gaan controleren. Maar met iets als een luchtfilterhuis kan ik natuurlijk al wat gerichter gaan zoeken, dus dank voor de tip!

Edit:
Hier vind ik wat meer info:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/vr...-skoda-fabia-combi-greenline-sept-2010.15437/

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan