Vind ik toch wel veel moeite se al die gegevens invullen
Daarom gebruik ik een eigen excelbestand: datum, km-stand en getankte liters is alles wat
nodig is om er gemiddelden (zowel per tankbeurt als cumulatief over de levensduur van de auto) uit te krijgen alsmede de gemiddelde jaarkilometrage.
Andere dingen (die Spritmonitor dan weer niet bijhoudt, vzv ik weet) vul ik voor mijn eigen plezier in, zoals het gemiddelde volgens de boordcomputer per tankbeurt (geeft me de afwijking van die BC), het eindbedrag van de tankbon (geeft me de cumulatieve brandstofkosten per km).
In een tweede werkblad voer ik alle incidentele kosten in (belasting, verzekering, reparaties/onderhoud, eenmalige uitgaven zoals een setje nieuwe velgen, etc.). Desgewenst kun je hier ook 1x per jaar een post Afschrijving opnemen, maar ik beperk me tot de echte out-of-pocket kosten.
Het derde werkblad is het overzicht waarin ik de feitelijke uitgaven per kalenderjaar bij elkaar geteld zie, alsmede de totale kosten per km.
Ik heb dit soort dingen het liefste lokaal staan ipv online. Maar wie een leeg bestand wil hebben is welkom; stuur maar een pb (çonversatie') met mailadres en dan stuur ik het wel op.