De Scala van HeMi24

hemi24

Forumguru
Ik had al een plaatje gepost in het Show je aankoop! topic, maar nu een eigen topic voor de nieuwe aanwins!

Vorige week vrijdag de koop rondgemaakt en afgelopen dinsdag heb ik de auto al kunnen ophalen.
Het is een Skoda Scala uit 2019 geworden, die gebruikt gaat worden als tweede auto, naast de Golf.
Kleur is Moon White metallic en de uitvoering is een First Edition met een 1.0 TSI met 115pk, handgeschakeld.
Auto komt uit de lease en heeft 109.000 km gelopen; die moet dus nog wel wat kilometers kunnen maken.

Naast diverse zaken die standaard op de First Edition aanwezig zijn zoals, full-led (binnen én buiten), front- en lane-assist, doorlopende achterruit en 17” velgen, zijn er door de vorige eigenaar nog een aantal opties aangevinkt:
- Panoramisch glazen dak
- Variabele bagageruimtevloer
- Stoelverwarming op de voorstoelen
- Verwarmde ruitensproeierkoppen


Ik ben er nog niet toe gekomen om zelf foto’s te maken, dus jullie moeten het nog even doen met wat (kleine) foto’s van de advertentie.

IMG_0327.jpeg IMG_0328.jpeg IMG_0329.jpeg
-
 

FNaRK_02

Actief lid
Jaloers op je variabele bagagevloer ... mis ik wel in mijn Scala.
Hoe kom jij aan de extra 5 PK, de nieuwere Scala's hebben allemaal 110 PK.
 

hemi24

Forumguru
Ondertussen de firmware van de Bolero head-unit van de nieuwste firmware voorzien met hulp van Rainesh.
Moest in 4 stappen, dus dat was wel even een avondje werk…
 

Herperduin

Forumguru
Schitterende uitvoering in wit met glazen dak. Veul plezier ermee. Ben benieuwd naar welke je fijner vindt, de golf of de scala of ga jij er zelf niet veel mee rijden?
 

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd Hemi! Ondergewaardeerde auto's zijn het, vind ze erg mooi met het doorlopende dak tot de kofferklep, prima keuze dit :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Ben benieuwd naar welke je fijner vindt, de golf of de scala of ga jij er zelf niet veel mee rijden?

Het is de bedoeling dat ik de auto voor woon-werk verkeer ga gebruiken.

Ondanks dat ze qua afmetingen weinig verschillen zijn de Golf en de Scala twee totaal verschillende wagens om te rijden.
Leuk detail: de Scala is (zonder) evenlang als de Golf mét trekhaak…

De Scala is vooral comfortabel, waar de Golf veel strakker rijdt. Dit komt vooral door het R-line sportonderstel met 18” wielen op de Golf.

Ook is er verschil in beleving tussen de 3-cilinder 1.0 TSI en 4-cilinder 1.4 TSI met ACT.

De Golf geeft qua interieur een meer gesloten gevoel, waar de Scala een open gevoel geeft, wat natuurlijk ook deels komt door het grote glazen dak.

Heerlijke auto om te rijden de Scala, maar wil je bijvoorbeeld vanmiddag nog naar Parijs, zou ik de Golf meepakken… ;)
 

Herperduin

Forumguru
@hemi24 Mooi beschreven. Voor mij geen Golf met 18” en R onderstel want vind comfortabel veel belangrijker dan strak sturen. Zo heeft ieder zijn voorkeuren. Wel helemaal leuk als je gewoon kan kiezen omdat ze beide op de oprit staan :cool: .
 

EdK

Forumguru
dus de keus is beperkt…
Ja die is inderdaad akelig karig die keuze..... gelukkig heb je dat gele landbouwvoertuig nog
wel zou me niet schamen in een Scala, doe ik trouwens ook niet in de Fabia hoor....
Alleen zal de kosten van verbruik water wel gaan stijgen vermoed ik zo met een witte wagen...
Maar veel rijplezier, en misschien zie ik je nog wel eens voorbij schieten als ik me blauwe caddy op de rechterbaan rijd.....
 

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! Sinds een moeilijke rit naar Berlijn in mijn eerste RS wil ik nooit meer zonder verwarmbare sproeiers. Op de accessoirelijst van mij Golf staan ze ook (waren dus mogelijk niet eens standaard zonder het winterpakket).

Wat waren de voordelen van nieuwe software voor de Amundsen?
 
Bovenaan Onderaan