De Scala van HeMi24

hemi24

Forumguru
De nieuwe firmware maakt de unit sneller en stabieler.
Daarnaast oogt de weergave ook moderner, met nieuwe, frissere plaatjes.
 

hemi24

Forumguru
Ondertussen al de nodige VCDS aanpassingen doorgevoerd/ geactiveerd :

- hill-hold
- off road menu
- alarm geactiveerd met akoestische signaal (claxon) bij openen en sluiten (instelbaar in het menu)
- grootlichtassistent (light assist)
- tranenwissen vóór
- ventilatorsnelheid tonen in AUTO-stand
- needle sweep
- melding “contact aan” uitzetten bij openen bestuurdersportier
- aantal liters tot volle tank aangeven
- adaptive lane assist geactiveerd
- dagrijverlichting uit bij lichtschakelaar op “0”
- dagrijverlichting instelbaar in menu
- dagrijverlichting icm achterlichten

:cheer:
 

hemi24

Forumguru
Adaptief houd het midden tussen de lijnen aan beide kanten, terwijl de normale lane-assist enkel van de lijn afstuurd waar je dichtbij komt.
 

hemi24

Forumguru
Die discussie kunnen we best voeren, maar in de Scala zit (gelukkig) de fijne versie van de lane-assist, die ik helemaal niet uit wil schakelen!

Dit in tegenstelling tot het systeem wat op de ID.3 zat; daar zat het systeem op de meest ongepaste situaties raar (en soms gevaarlijk) aan het stuur te trekken.

Nu heb ik met de Scala een systeem zoals ik dat destijds ook op de Kodiaq had, wat gewoon stabiel tussen de lijnen blijft koersen.

In de ID.3 had ik hierom de instellingen aangepast, zodat bij elke start de voorgaande instelling bleef behouden. Eenmalig uit en het systeem bleef uit.
 

EdK

Forumguru
zodat bij elke start de voorgaande instelling bleef behouden.
Is dat instelbaar bij de Scala ?
Vreemd, bij me Fab 4 is dit ook gewoon mogelijk...
Misschien dat antera de oplossing weet voor je ? Als je het uiteraard wil
 

hemi24

Forumguru
Hoeft niet en als ik het zelf wel wil sluit ik mijn VCDS kabel aan…

Lane assist werkt gewoon prima; geen enkele aanleiding om het uit te willen zetten!
 
Bovenaan Onderaan