De Scala van HeMi24

hemi24

Forumguru
De nieuwe firmware maakt de unit sneller en stabieler.
Daarnaast oogt de weergave ook moderner, met nieuwe, frissere plaatjes.
 

hemi24

Forumguru
Ondertussen al de nodige VCDS aanpassingen doorgevoerd/ geactiveerd :

- hill-hold
- off road menu
- alarm geactiveerd met akoestische signaal (claxon) bij openen en sluiten (instelbaar in het menu)
- grootlichtassistent (light assist)
- tranenwissen vóór
- ventilatorsnelheid tonen in AUTO-stand
- needle sweep
- melding “contact aan” uitzetten bij openen bestuurdersportier
- aantal liters tot volle tank aangeven
- adaptive lane assist geactiveerd
- dagrijverlichting uit bij lichtschakelaar op “0”
- dagrijverlichting instelbaar in menu
- dagrijverlichting icm achterlichten

:cheer:
 

hemi24

Forumguru
Adaptief houd het midden tussen de lijnen aan beide kanten, terwijl de normale lane-assist enkel van de lijn afstuurd waar je dichtbij komt.
 

hemi24

Forumguru
Die discussie kunnen we best voeren, maar in de Scala zit (gelukkig) de fijne versie van de lane-assist, die ik helemaal niet uit wil schakelen!

Dit in tegenstelling tot het systeem wat op de ID.3 zat; daar zat het systeem op de meest ongepaste situaties raar (en soms gevaarlijk) aan het stuur te trekken.

Nu heb ik met de Scala een systeem zoals ik dat destijds ook op de Kodiaq had, wat gewoon stabiel tussen de lijnen blijft koersen.

In de ID.3 had ik hierom de instellingen aangepast, zodat bij elke start de voorgaande instelling bleef behouden. Eenmalig uit en het systeem bleef uit.
 

EdK

Forumguru
zodat bij elke start de voorgaande instelling bleef behouden.
Is dat instelbaar bij de Scala ?
Vreemd, bij me Fab 4 is dit ook gewoon mogelijk...
Misschien dat antera de oplossing weet voor je ? Als je het uiteraard wil
 

hemi24

Forumguru
Hoeft niet en als ik het zelf wel wil sluit ik mijn VCDS kabel aan…

Lane assist werkt gewoon prima; geen enkele aanleiding om het uit te willen zetten!
 

hemi24

Forumguru
Afgelopen week een kleine upgrade gedaan in de vorm van toevoegen van een reservewiel.
De wetenschap dat je ongeacht wat er is, je binnen afzienbare tijd gewoon verder kunt en niet met zo'n spuitbusje moet gaan prutsen was voor mij de belangrijkste reden.

Ik had nog een passende VW krik met originele wielmoersleutel.
Gebruikt reservewiel gescoord bij een autodemontagebedrijf.
Via de onderdelendienst van Pouw nog de missende zaken besteld:
- kunststof bout voor bevestiging reservewiel in kofferbak;
- piepschuim gereedschapbox voor in het reservewiel;
- bevestigingsbandje om box in het reservewiel vast te zetten;

Overige missende items (pincet voor wieldopjes, sleepoog, etc.) zaten al in de box bij de bandenreparatieset en hebben allemaal hun plek gevonden in de box in het reservewiel.

Omdat ik toch wat bestelde, ook gelijk het welbekende plakfoam voor achter de rammelende nummerplaat op de kofferbak meebesteld!

1727630709249.png
 

hemi24

Forumguru
Kleine 2 maand en 7.000 km verder, nog steeds super content met de Scala!

Verbruik is aangenaam en op een tankvulling kom ik 800+ km.

Het onderhoud wat bij de aankoop was overeengekomen heeft ‘ie ondertussen gehad, mét nog een terugroepactie voor een langzaam achterover zakkende rugleuning.

Bij beurt aangegeven dat remmen trilling gaven, maar de monteur kon niks vreemds vernemen.
Recentelijk met warme remmen aan het eind van de middag bij de dealer langs gegaan met het verzoek of de monteur nog even wou rijden; terrein nog niet af en de beste man zei: ik voel én hoor het al, daar moeten nieuwe schijven en blokken op!
Dus nu alsnog voorzien van nieuwe remmen aan de voorzijde; zo kunnen we er hopelijk weer lang mee toeren!

Enige is dat sinds het laatste bezoek de connect app niet meer wou verbinden; hebben ze ook gelijk naar gekeken en wat blijkt: defect aan de module voor de noodoproep… :(
Heel vreemd dat deze tot die tijd prima functioneerde en dat deze nadat de stroom eraf is geweest voor de reparatie aan de stoelleuning de geest heeft gegeven! Maar het zal… Afspraak voor vervanging staat voor over een paar weken.

Hopelijk dat we dan ongestoord kunnen genieten tot de volgende olieservice!
 
Bovenaan Onderaan