De Scala van HeMi24

hemi24

Forumguru
@JeSko : je hebt gelijk, maar zoveel zuiniger gaat een diesel ook niet zijn én is het prijsverschil aan de pomp ook niet zogroot meer…

Daarnaast, jong gebruikte Scala met diesel ga je ook weinig vinden in NL…
 
Persoonlijk denk ik dat een dieselmotor in een Scala iets minder rust in de cabine biedt in vergelijking met de 1.0 TSI, ook wel belangrijk als je dagelijks onderweg bent.

@hemi24: Vind jij de adaptive lane assist prettig in gebruik? Ik overweeg het al een tijdje. De 'standaard' lane assist vind ik toch al vrij snel ingrijpen, wat is het verschil dan precies, stuurt de adaptive lane assist echt mee?
 

hemi24

Forumguru
@OlivierDS : De standaard lane-assist duwt je meer bij één van de lijnen weg, waarbij de adaptieve versie meer het midden tussen de beide lijnen aanneemt, wat prettiger en vooral rustiger rijdt.

Ik vindt het fijn rijden en bij mij staat de lane-assist dan ook vrijwel altijd aan. Dit in tegenstelling tot de ID.3, daar had ik het standaard uit staan.
 

hemi24

Forumguru
Ondertussen bijna een half jaar met de Scala onderweg.
Bijna 30d km weggetikt en eigenlijk een probleemloze wagen.
Enige minpunt wat de dealer ook de nodige kopzorgen heeft bezorgd was de noodoproep unit die de verbinding kwijt was met de online-diensten. Heeft een handvol bezoekjes aan de dealer gekost, maar uiteindelijk is het toch weer goed gekomen.
Volgende service beurt staat over een 5d km alweer ingepland voor eind maart!

Maar eens gaan bedenken wat ik ga doen met de winter-/zomerbanden, want eigenlijk wil ik naar all-seasons toe, maar beide sets zijn nog goed.
Misschien maar gewoon in april wisselen naar de zomerbanden en dan net voor de winter over naar nieuwe all-seasons...
 

FNaRK_02

Actief lid
Ik heb nu de 10.000 aangetikt (wij rijden niet veel...) en inderdaad fijne auto. Helaas wel al 2x de monteurs moeten vragen de verwarmings / circulatieweerstand te vervangen (beiden onder garantie)
En nu de "olie-check" melding in het dashboard. Iets om op te volgen of mag ik 'm negeren ?
 

FNaRK_02

Actief lid
Ik bedoel eigenlijk meer dat dit volgens mij een reguliere onderhoudsmelding is en na 10.000 km een oliewissel vind il eigenlijk wat overdreven. Maar voel je vrij mij te overtuigen ;)
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als dat een oranje controlelampje is, zou ik even het oliepeil controleren............
Maar dat zou ik dus (ook wel vaker) doen.
 

hemi24

Forumguru
Wat Peter zegt, melding voor onderhoud na 10d km is niet normaal, tenzij de tijdsinterval (bijna) verstreken is…
 
Bovenaan Onderaan