Canon-Eye
Forumguru
Niks nieuws toch?
Eind 1965 werkte ik, net van school, een tijdje op kantoor van een gerenommeerd Rotterdams expeditiebedrijf, op de afdeling die met auto's en binnenvaartschepen een beurtdienst Roterdam/Antwerpen v.v. onderhield. Zendingen variërend van <10 kilo tot partijen van vele tonnen - maar juist die minimumzendingen waren het interessantst. Minimum vrachtbedrag was meen ik 10 of 12 gulden, dus een 10-tonner vol van die pakketjes bracht sowieso al veel geld op, maar daar kwam dan per zending nog het een en ander bij voor zaken als loodsinslag, loodsuitslag, douanekosten, administratiekosten. Wij noemden dat de "snijposten" en die heb je dus in elke branche...
Eind 1965 werkte ik, net van school, een tijdje op kantoor van een gerenommeerd Rotterdams expeditiebedrijf, op de afdeling die met auto's en binnenvaartschepen een beurtdienst Roterdam/Antwerpen v.v. onderhield. Zendingen variërend van <10 kilo tot partijen van vele tonnen - maar juist die minimumzendingen waren het interessantst. Minimum vrachtbedrag was meen ik 10 of 12 gulden, dus een 10-tonner vol van die pakketjes bracht sowieso al veel geld op, maar daar kwam dan per zending nog het een en ander bij voor zaken als loodsinslag, loodsuitslag, douanekosten, administratiekosten. Wij noemden dat de "snijposten" en die heb je dus in elke branche...