Zou ook niet weten waarom 16" wielen bij de APK-keuring een probleem zouden zijn. Ten eerste omdat de APK niet veel meer is dan een minimale veiligheidskeuring. Het is geen instrument van de belastingdienst.
Tweede punt waarom ik denk dat het wel zal loslopen met grotere wielen op een Greenline is dat ik tot op heden nog nergens bepalingen hebben kunnen ontdekken van enige overheidsinstantie dat het niet zou mogen.
In een artikel van Autovisie/Telegraaf over de (on-)zuinigheid vaneen BMW 320d wordt geklaagd over het feit dat de BMW in Nederland geleverd wordt met runflatbanden ipv banden met een extra lage rolweerstand. Dit terwijl deze BMW gehomologeerd is met banden met lage rolweerstand.
Het magazine vraagt iemand van de RDW om een reactie. De RDW stelt keihard dat BMW niets verkeerds doet. Een auto homologeren op banden met een lage rolweerstand en die later omruilen voor ander schoeisel is toegestaan. "Het is onmogelijk om elke auto afzonderlijk te keuren," aldus De RDW. "Bovendien staat meer dan de helft van alle auto's op andere banden dan tijdens de typegoedkeuring. De homologatie is een momentopname. Wat BMW doet, is volstrekt toelaatbaar."
Voor de volledigheid de link naar dat artikel:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...ag_verbruik_BMW_320d_EDE_twijfelachtig__.html
Het is misschien niet het topic er voor maar laten we elkaar niet gek maken met dat-mag-niet-opmerkingen op basis van enig rumoer en en enkele geruchten. Als zelfs de RDW er niet moeilijk over doet, waarom wij dan wel?