Dempers vervangen

bobracing

Forumguru
Wederom met het juiste gereedschap doe je dit een stuk sneller.
Ik heb overigens de juiste veerspanner voor dit klusje liggen, ooit gekocht toen ik me lupo nog had. Bespaard je een moeite en gaat een stuk veiliger :)
Mooi gedaan, zal wel een stuk strakker sturen!

Beun12

Forumguru
Ik heb deze klus nog niet gedaan en dus nog niet nodig gehad. Moet alleen binnenkort achter hulpveren plaatsen en daar heb je ze volglens mij ook niet voor nodig. Het ging erom dat ik zo'n klus voor niet zonder spanners zou uitvoeren, ben allergisch tegen rond vliegende veren.

Max5

Senior Member
Jongens, als ik het niet leuk zou vinden, had ik het wel laten doen. En de tijd die ik er mee "kwijt" ben vind ik dan ook niet zo belangrijk. Tot op zekere hoogte natuurlijk, de Faab moest aan het eind vd dag weer klaarstaan...

bobracing

Forumguru
Mc Pierson of zoiets heet dat systeem, daarvan heb je spanners die los zijn met ratel zeg maar of op hydrauliek, en dan ook nog met hydrauliek en kooi eromheen voor de veiligheid. Alles kan maar vooral goed nadenken en rustig te werk gaan, dan kan er niet veel fout gaan. Maar max5 laat wel zien dat het gewoon een goed te doen klusje is, zelf 1,5 jaar terug een schroefset gemonteerd incl. nieuwe veren was denk een uurtje of 4 bezig. Meeste werk zit in schoonmaken en monteren en controleren!

Bovenaan Onderaan