Denim blue

Hallo, ik ben Michiel uit Oostende , sinds 13 nov. bezitter van O3C 1.6Tdi,DSG . Ik rij weinig daar ik niet werk dus nog niet veel km , net 1420km gedaan .
Ik stond op het punt om een Golf te kopen maar vrouwlief trok me naar de aangrenzende showroom van Skoda en even later waren we aan het proeven van een Octavia sedan 1.6Tdi , 6v . Na de recente proefrit met de Golf was ik aangenaam verrast door deze Octavia. Ik heb me door de prijs laten overhalen , ik kon profiteren van een actie met gratis voor 5000euro aan opties . Enkel moest ik opleggen voor de DSG , de muziekinstallatie(carlton) en de alle seizoensbanden (vredestein snowtrac3).
Ik heb een vraagje : waartoe dient die rode lijn die door de zij-achterruiten loopt ? Werkt niet op de achterruitverwarming en mijn antenne staat op dak (vin) . Is het misschien een niet aangesloten optie(verwarming) ?
 

micky

Forumguru
Welkom, op het forum en veel plezier met je auto, ik hoop alleen niet dat de dealer je wijs heeft gemaakt dat je banden Allseason banden zijn, want de snowtrac3 is een echte winterband, dus niet voor alle seizoenen.

die lijnen zijn volgens mij ook voor de radio of ontvanger van de afstandsbediening maar kan ook nog wel voor iets anders zijn, zeker geen verwarming.
 
Oei , een foutje , ben even gaan kijken , het zijn " Quatracs 3 " .
Mmm afstandsbediening , zou kunnen , werkt in ieder geval vanop grote afstand .
Het verbruik valt ook mee , zeker voor een nieuwe , computer geeft 5,3 aan . Moet er wel bijvertellen dat zowel ik als de vrouw rustige rijders zijn, ik begrijp al dat gejaag niet trouwens , rij je rustig de aangegeven max.snelheid ,zijn er altijd een hoop inhalers ..
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Welkom Michiel van het zeetje, ik ook uit Oostende dus ben al blij dat er hier wat versterking is tegen die Ollanders :deuk:

nu ik zie jullie allemaal graag hoor :bloos:
 

Canon-Eye

Forumguru
ik begrijp al dat gejaag niet trouwens , rij je rustig de aangegeven max.snelheid ,zijn er altijd een hoop inhalers
De aangegeven snelheid volgens je snelheidsmeter?
Dan begrijp ik veel van die inhalers wel, hoor. :jaja:
Er zijn er meer (zoals ik) die vertrouwen op hun navigatiesysteem dat een veel nauwkeuriger snelheidsaanduiding berekent uit de gps-gemeten feitelijke verplaatsing per tijdseenheid. Snelheidsmeters in het dashboard geven altijd te veel aan (althans zolang er met de originele bandenmaat wordt gereden); dit heeft te maken met typegoedkeuringseisen.

Welkom, overigens. Als je bij gelegenheid ook nog even een kort bericht plaatst in het Meet & Greet-gedeelte van het forum, dan tel je helemaal volwaardig mee (in die zin dat je dan desgewenst ook gebruik kunt maken van de te koop aangeboden/gevraagd forumdelen).
 

Rosinfield

† In Memoriam
welkom! Heb dezelfde banden en die bevallen goed. Ik hou standaard +5 a +10 op de teller aan, dan zit je altijd goed is mijn ervaring.
 

Remakil

Forumguru
Mijn O3 HB wijkt 6 km af van de GPS-snelheid... daar tel ik de flitsmarge bij op -1...
Je weet dat ze bij 120 km/u pas gaan flitsen bij een snelheid van boven de 127 km/u... tenslotte moet er in NL nog 4 km correctie van af om aan 4 km overschrijding te komen (kleinste boete in NL). Dus ik rij op mijn teller in principe 132 km/u op een 120 km/u weg... of sneller, als Flitsmeister me zegt dat er niemand in de berm ligt en de ruimte er is om sneller te gaan... ;)
 
Wel , ondanks mijn voorzichtigheid heb ik toch al twee flitsrapporten , ik moet ze nog ophalen bij m'n ex buur. (verhuis...) . Ben benieuwd hoeveel ik mag bijdragen ? :greedy:
Maar het is behoorlijk wennen aan die automaat , als ik het gas los merk ik eerst niet veel van de vertraging dus ik moet leren om veel vroeger het gas eraf te halen , desnoods wat remmen . :bloos:
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, dat is waar, remmen op de motor is er niet erg bij. Ik zet hem soms even in S, dat scheel wel iets
 

Mettes

Forumguru
Welkom @michiel54 .
De rode lijn in de zijruiten is bij de O2 een extra antenne van de radio.
Ik ga er vanuit dat dit bij de O3 nog steeds het geval is .
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
als ik het gas los merk ik eerst niet veel van de vertraging dus ik moet leren om veel vroeger het gas eraf te halen , desnoods wat remmen
Het voordeel is de grotere brandstofbesparing omdat je langer met 0-verbruik rijdt.
De 1.2 Tdi in mijn GL is met z'n 3 cilindertjes ook geen wonder van compressie: van 80 naar 50 in z'n 5 duurt zeker 400 à 500 meter, net als trouwens van 100 naar 80.

Daar kun je gebruik van maken zonder dat het noemenswaardig extra tijd kost. Ik heb het wel eens een paar maal getimed ten opzichte van een voorligger die wel full speed doorreed om vlak bij de volgende rotonde in de ankers te gaan - dat scheelde per keer nooit meer dan een seconde of 10, waarvan dan vaak weer een groot deel werd geabsorbeerd door het wachten/voorrang geven.

Alleen toen ik zo'n type achter me had, was het een beetje vervelend want die kwam telkens zo ongeveer de trekhaak proeven... en vermoedelijk niet eens bewust: zat volgens mij gewoon te pitten.
Bij de 3e rotonde op rij even een paar keer de remlichten aangetikt, toen had-ie het door geloof ik.
 
Bovenaan Onderaan