Design volgens Toyota

edero

Forumguru
Ik vind 'm beter smoelen dan de oude Priussen. En ja, dat is relatief ;)

Vergeet niet dat de gemiddelde Pruis-rijder met een heel andere blik naar zijn auto kijkt dan de gemiddelde Skoda-rijder (afgezien van degene die altijd op jacht zijn naar de goedkoopste auto qua bijtelling). De positionering van de auto mag best doorwerken in het design. En of dat mooi is, is smaak. :D

Eens ! Het design is absoluut niet mijn Cup of Tea, maar ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen bij wegzwijmelen.
Al slaan sommige ontwerpers wel erg door :sterretjes: Maar laten we eerlijk zijn, het is wel leuk om naar te kijken onderweg en lekker commentaar te leveren op alle verschillende soorten auto's :uitlachen:
Iedereen in hetzelfde merk en model, alleen andere kleur is ook weer zo Oostblokachtig :cry:
 

henriz

Forumguru
Vreselijk, maar niet zo lelijk als een Fabia 2 combi, een Roomster of een Yeti :D
He! :mad: Fabia 2 Combi en Roomster oké, maar wat is er mis met deze?
m1my4rub9t1c.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Afgrijselijk zijn beide vervoersmiddelen (hoe durf je ze op dit forum te tonen:pieker:)
Alles om te voorkomen dat iemand het hier in zijn hoofd haalt, om in zo'n ding te gaan rijden. Overigens vind ik het blauwe exemplaar nog lelijker met die rare plooi/golf in de flank van het achterportier.

In het algemeen over Japanse ontwerpen: als ze net uit zijn, lijkt het soms nog wel wat, maar als het 2 jaar op de markt is, dan is de sjeu er echt helemaal vanaf.
 

Blackokkie2

Forumguru
In het algemeen over Japanse ontwerpen: als ze net uit zijn, lijkt het soms nog wel wat, maar als het 2 jaar op de markt is, dan is de sjeu er echt helemaal vanaf.
Tja zo heb ik dat met de Golf, elke nieuwe uitvoering daarvan had 3 jaar daarvoor ook al op de markt kunnen komen qua design.
 

edero

Forumguru
Joh, Echt !? :deuk:

Auto's in praktijk 50 procent onzuiniger dan opgegeven

Er zit een wereld van verschil tussen het brandstofverbruik opgegeven door de fabrikant en in de praktijk. Dat verschil wordt steeds groter. Uit onderzoek van TNO en Travelcard blijkt dat het verschil tussen praktijk- en fabrieksverbruik bij de zuinigste auto's meer dan 50 procent is.


De indicatie van het praktijkverbruik is gebaseerd op een formule van TNO en Travelcard. Deze formule is samengesteld na de analyse van een zeer grote hoeveelheid data over getankte liters per auto en gereden kilometers. Grondslag zijn de ritten van 290.000 zakelijke rijders.

Groot verschil
De verschillen tussen het door de fabrikant gemeten verbruik en het indicatieve praktijk verbruik zijn aanzienlijk. Zo blijkt het verschil tussen praktijk- en fabrieksverbruik bij de zuinigste auto’s in het overzicht meer dan 50 procent te zijn. Het verbruik van de Peugeot 308 (middelgroot diesel) bijvoorbeeld blijkt in de praktijk geen 1 liter op 32,3 kilometer, maar 1 op 20,6. De Toyota Prius (middelgroot benzine) heeft een verbruik van 1 op 21,5 in plaats van het door de fabrikant opgegeven verbruik van 1 op 33,3.


Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/a...jk_50_procent_onzuiniger_dan_opgegeven__.html
 

andrehj

Forumguru
De Toyota Prius (middelgroot benzine) heeft een verbruik van 1 op 21,5 in plaats van het door de fabrikant opgegeven verbruik van 1 op 33,3.
Tsja, dat die waardes in de folders (zeker bij hybrides) nergens op slaan mag zo langzamerhand bekend zijn. Maar toch is dit lang niet slecht. Want noem mij eens een Skoda van vergelijkbare grootte die in handen van leaserijders een dergelijk gemiddeld verbruik haalt?
 
Bovenaan Onderaan