Dit weekend was het weer eens hoognodig om de velgen eens goed onder handen te nemen. De laatste keer was ergens begin 2020... te lang geleden dus.
Omdat ik niet de beschikking heb over een brug, ben ik dus aangewezen om de velgen stuk voor stuk te behandelen.
Assteunen durf ik niet aan...
De velgen werden gepolijst in 2 stapjes, zowel de binnenkant als de buitenkant.
Daarna goed ontvet en voorzien van Soft99 QJUTSU wheel coating.
De trommelremmen aan de achterzijde en de remklauwen voorzien van Hammerite hoogglans zwart behalve de naaf.
De vorige keer had ik de trommels achter helemaal geverfd met als gevolg dat ik de velgen lastig los kreeg. Met een paar liefdevolle meppen met een grote rubberen statenmakershamer kreeg ik ze wel los. Wijze les, niet meer doen dus
Daar waar de velen de trommels en naven raken, een laagje Kroon keramisch vet aangebracht zodat ze minder kleven en/of vast gaan zitten.
De centercaps waren te ver heen om deze nog netjes te krijgen. Een blik op de website van Superskoda leerde mij dat dit best prijzige dingen waren
Gelukkig biedt de app van ome Ali uitkomst. 9 euro afgetikt en 2 weken later in huis.
Nadat alle velgen gedaan waren, de boel nog eens nagetrokken met een momentsleutel op de voorgeschreven specificaties.
Nog wat puntjes op de welbekende i gezet:
- banden voorzien van Soft99 Tire Black wax
- de ruiten gereinigd met Autoglym Car Glass Polish
- ruiten behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer