Ik heb mijn RS nu iets meer dan een jaar en ben tot de volgende conclusie gekomen:
- Standaard Speakers zijn kwalitatief minder dan de pre facelift
- Geluidsisolatie is een stuk beter geworden ( alleen de wielkasten mogen beter )
- Jammer dat er geen instapverlichting aangeboden wordt als optie ( bij de voeten voor en achter )
- Jammer dat er geen stoelverwarming achter aangeboden wordt als optie
- Jammer dat er geen multifunctioneel stuur te verkrijgen is op de RS.
- 2.0 TFSI, geweldig!! Zeker als je hem nog eens laten chippen!
- afwerking is zeer goed! Neem maar als voorbeeld het bagage afdekscherm!
- De AFS verlichting, werkt geweldig. Ze hadden alleen 6.000K xenons mogen gebruiken van mij...
- Getint glas.... zonde van je geld!! Heb ze achteraf alsnog laten beplakken!
- Lak, heel gevoelig!! Dit is voor mij een punt wat ze absoluut mogen verbeteren!!
- Degelijkheid! Mijn vorige octavia had na 4 jaar geen rammeltje!! Deze ook nog steeds niet!!
- Prijs! Voor relatief weinig geld krijg je veel auto! Jammer dat ze nu standaard accesoires gaan schrappen, dit is voor veel mensen toch dé reden om voor Skoda te kiezen.
- Uitstraling. Ik krijg nog steeds, wekelijks, positief commentaar over mijn RS, misschien ook omdat je hem nog héél weinig ziet rijden...
- Navigatiesysteem Columbus: Werkt geweldig, mooie intregatie met dashboard en functies van boardcumputer. Diefstal gevoelig!! Veel goed werkende aansluitmogelijkheden zoals carkit FISCON, DVD vrijschakeling, Mediaadapter enz.