Details Forrest

Forrest

Actief lid
Zag dat hier ook wat detailfanaten zijn. Ook wat klusjes van mij hier in dit topic

Als eerste een Toyota Yaris MY2005

Na het kleien de auto van de nodige striping voorzien.

P1020777_zps224eeb42.jpg


De afspraak met eigenaar was om de auto niet te polijsten maar ik kan het nooit laten dus deze auto ook maar gedaan met de witte Hex-logic pad op de DAP in combinatie met Chemical Guys V36. Dit gaf een mooi resultaat met één hit.

De auto had natuurlijk wel last van swirls.

P1020778_zps28a6ac10.jpg


Na één hit zag het er zo uit, helaas is de foto niet heel scherp :confused:

P1020787_zps2b1b736e.jpg


P1020791_zps8d857ae2.jpg


Na foto's

P1020793_zpsa247484c.jpg

Denk nog even aan de foto's uit de eerste post. De bumper was erg beschadigd.

P1020795_zps1e3f58f8.jpg


P1020797_zpscfd2273a.jpg


P1020802_zpsd3fc2b3d.jpg


P1020803_zps776068a3.jpg


P1020804_zpscdb541bd.jpg


P1020810_zpsdbe914f1.jpg


Na het polijsten heb ik de lak behandeld met CarPro Eraser. Vervolgens is de lak voorzien van twee laagjes Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax. De trims zijn behandeld met Smartgel en de bandjes met Poorboys World Bold & Bright Tire Dressing. De motor is behandeld met AutoGlym Engine cleaner en vervolgens met AutoGlym Vinyl & Rubber Care.

Bedankt voor het lezen maar weer
 

Forrest

Actief lid
Toyota Avensis MY2005

Tussen de bedrijven door heb ik de motorruimte ook gereinigd. Dit is gedaan met APC 1:2 en een kwastje. Vervolgens afgespoeld en ingespoten met AutoGlym Vinyl & Rubbercare.

Reinigen

IMG_2606_zps2e80ecf6.jpg



Ingespoten met Vinyl & Rubbercare

IMG_2607_zpse7f3bdb9.jpg



Aan het eind van de dag de motorkap weer open en even ligt nagewreven en het ziet er weer tiptop uit


IMG_2630_zps7cbccae0.jpg



Na het kleien is de auto nogmaals gewassen en heb ik de auto naar binnen gereden en gedroogd. Eerst met de Delerium en vervolgens de naden uitgeblazen.


IMG_2620_zpsb04d9664.jpg



Nadat de auto droog was deze voorzien van de nodige striping voorafgaand aan het polijsten.


IMG_2623_zpse0d83063.jpg



Aangezien de eigenaar het niet echt nodig vond dat de auto gepolijst werd heb ik één ronde gedaan met de DAP900 met een blauwe HEX-logic pad van CG met V38. Na het polijsten de auto afgenomen met Eraser van CarPro en even laten uitdampen (lees koffie drinken). Na het uitdampen heb ik twee lagen van mijn favoriete wax aangebracht.


IMG_2628_zps9e91776d.jpg



Vervolgens de trims behandeld met SmartWaxvSmartgel, de banden met Poorboy’s Bold & Bright Dressing en de ramen en dorpels in de CarPro Reload. De voorruit is niet behandeld. De eigenaar zou de auto om 20:00 op komen halen maar omdat het zou gaan regenen stond hij zo ineens om 17:30 voor de deur. Ik was net klaar maar geen tijd gehad om hele mooie na foto’s te schieten.


IMG_2632_zps8fc09b03.jpg



IMG_2633_zpsd8418491.jpg



IMG_2634_zpsf996e8ee.jpg



IMG_2635_zps7a598682.jpg



IMG_2636_zps4389aa91.jpg



IMG_2637_zpscf683b38.jpg



Bedankt voor het lezen maar weer.
 

Forrest

Actief lid
Citroën C3 MY2011

Enige tijd geleden stond er een Citroën C3 van maart 2011 op de planning. Inmiddels heeft de auto al heel wat levenservaring opgedaan, de teller staat al op ruim 90.000 kilometer. Gelukkig had de auto bij aflevering een Waxoyl behandeling ondergaan zodat ik hem eigenlijk alleen maar hoefde af te spoelen.

FB_IMG_13474431406212097.jpg

Helaas ging het toch niet helemaal zo. Eerst nog maar een aantal foto’s van voor de behandeling.

IMG_6243.jpg


IMG_6240.jpg


IMG_6239.jpg


IMG_6241.jpg


Als eerste heb ik de gehele auto gefoamed met Supersnowfoam. Helaas zat het vuil zo vast dat het foamen weinig effect heeft gehad.

IMG_6245.jpg


IMG_6250.jpg


Na het foamen de auto schoon gespoten met de hogedrukspuit. Vervolgens de wieldoppen verwijderen en gereinigd.

IMG_6252.jpg


IMG_6253.jpg


Nadat de wieldoppen schoon waren zijn al naadjes en rubbers onderhanden genomen met een APC 1:10 mengsel en een kwast. Ook zijn de banden tijdens deze behandeling niet vergeten. Na de banden waren de binnenzijde van de deur en dorpels aan de beurt. Ook deze zijn gereinigd met het APC mengsel en kwast. Zoals te zien is op onderstaande foto’s geen overbodige luxe.

IMG_6254.jpg


IMG_1049.jpg


Nadat alle naadjes, dorpels etc. schoon waren ben ik begonnen met wassen. Dat was een hele klus aangezien de auto in de afgelopen 90.000 kilometer niet zo veel is gewassen. Na het wassen is de auto ingesprayed met Iron-X en vervolgens volledig gekleid. Dit was ook echt nodig, de lak was zo glad als schuurpapier. Op onderstaande foto is het stuk klei te zien waar het halve dak (bij deze auto niet zo groot door de panoramaruit) mee is gedaan.

IMG_6255.jpg


Na het kleien is de hele auto weer gewassen. Na het wassen auto afgespoeld en naar binnen gereden en gedroogd, droogeblazen en voorzien van blauwe striping. Vervolgens de bouwlamp op de auto gezet en toen schrok ik toch wel een beetje van de marring die door het kleien was veroorzaakt. Eigenlijk ook niet zo raar als je bedenkt dat de Citroën lakken niet zo hard zijn.

IMG_1045.jpg


Gelukkig vielen de swirls mee. Rondom de auto waren er wel wat lekdefecten te vinden.

IMAG0633.jpg


IMAG0635.jpg


Als eerste heb ik de lakdefect aangepakt met de rotary PRO900 met oranje pad en Monnello Mezzo.

IMG_1051.jpg


IMG_1050.jpg


Vervolgens heb ik de hele auto gefinished met de excenter DAP900 met witte pad en Monello Finale. Gelukkig verdwenen de weinig aanwezige swirls als sneeuw voor de zon. Ik had ook maar tijd voor één polijstgang aangezien de auto om 16:00 klaar moest zijn. Na het finishen heb ik de hele auto afgenomen met C.Pro Eraser. Na het afnemen de auto even laten uitdampen. Vervolgens heb ik de glaze, Dodo Juice Lime Prime Lite, aangebracht met behulp van de DAP en zwarte pad. Helaas ben ik nog niet in bezit van de Surf City Garage Nano Seal en Glaze anders had ik deze stappen gebruikt alvorens de wax aan te brengen. Nadat de glaze is afgenomen heb ik de wax opgebracht. Dit keer voor mij een nieuwe wax, Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended. Tijdens het curen heb ik de ramen gereinigd, dorpels en binnenzijde van de deuren behandeld met Reload Spray Sealant en de banden gevoed met Bold & Bright Gel. Ook de trims zijn niet vergeten ook al waren dit er bij deze auto niet zo veel, deze zijn behandeld met Smartgel. Na het curen de wax uitgepoetst. Helaas was er geen tijd meer voor een tweede laag maar dat gaat binnenkort helemaal goed komen.

Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Surf City Garage Pacific Blue Wash & Wax (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Mezzo (lakdefecten)
- DAP900 witte pad Monello Finale
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Dodo Juice Lime Prime Lite (glaze)
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- C.Pro Reload Spray Sealant (dorpels)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
- NXT Generation Glass Cleaner (glas)
 

Forrest

Actief lid
Mazda 5 MY 2007

Mijn allereerste detail. Na wat test passes op mijn oude 106 die fungeert als testobject ben ik begonnen met de Mazda 5 van mijn vader.

Gebruikte producten

Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic clay
Dodo Juice Born Slippy
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Dodo Juice Purple Haze Pro
Smartwax SmartGel
3M tape
Pads en doeken
DAP900

Werkmethode

Drie weken geleden heb ik de auto al eens gewassen en gekleid. Ik ben toen begonnen de hele auto te foamen met APC, daarna met een overdosis shampoo gewassen daarna gekleid. Ik heb hem toen voor de bescherming even snel in de EX-P gezet. Gister ben ik opnieuw begonnen met de auto. Ik heb eerst de auto weer grondig gewassen en daarna nogmaals de hele auto gekleid. Na het kleien de auto weer gewassen en gedroogd. Daarna met de compressor alle naadjes droog geblazen.

Na het wassen en drogen heb ik alle trims afgeplakt met 3M tape. Toen begon het echte werk. Het was mijn eerste echte klus met de DAP. Ik heb een aantal testpasses gedaan en kwam tot de combinatie Mezzo met de oranje pad. Helaas gaf dit niet overal het gewenste resultaat maar na twee passes met Mezzo op de oranje pad was het als nog goed. Vervolgens afgebouwd tot Finale op de witte pad. Wat mij wel op valt is dat er veel stof ontstaat tijdens het polijsten vooral met de Mezzo. Na het polijsten de auto in de Blackhole, EX-P en Dodo Juice Purple Haze Pro. Tijdens het curen van de Dodo heb ik het tape verwijderd van de trims en deze in de Smartgel gezet.

Het uiteindelijke resultaat viel mij niet tegen voor een eerste keer. Helaas is de auto toch weer wat stoffig geworden door het kleine ritje naar de fotolocatie. Op sommige foto's is dat net een beetje te zien.

Helaas heb ik het project niet af kunnen werken, bandjes zwart, velgen waxen en dat soort dingetjes. De auto moest naar de garage om een trekhaak te monteren. Ik zal morgen foto's maken van de plekken waar de beschadigingen aanwezig zijn/waren.

En dan nu de plaatjes bij het praatje

Het begin
DSC08068.jpg


De beschadigingen
DSC08071.jpg


Op deze foto's is goed te zien hoeveel swirls er op de auto zaten
DSC08072.jpg



DSC08073.jpg


Beetje donkere foto maar wel mooie reflectie
IMG_6061.jpg


IMG_6062.jpg


Op deze foto staat de trotse eigenaar achter me
IMG_6067.jpg


IMG_6068.jpg


IMG_6069Klein.jpg


IMG_6072.jpg


IMG_6074.jpg


IMG_6071.jpg


IMG_6076.jpg


IMG_6078.jpg


Geintje

IMG_6081gespiegeld.jpg


Origineel

IMG_6081.jpg


En de metallic lak :)

IMG_6080.jpg


Iedereen bedankt voor het lezen en kijken en tot de volgende keer

IMG_6075.jpg
 

Forrest

Actief lid
BMW X5 MY2008

Afgelopen week stond een behoorlijke klus op de planning. Een "full" exterior detail van een BMW X5 van 2008. Met de eigenaar had ik afgesproken dat de auto een dag zou komen en dat ik zou zien hoe ver ik zou komen. Gelukkig werd de auto een dag voor de tijd aan het einde van de middag gebracht. Helaas had ik die middag niet heel veel tijd om er mee te beginnen aangezien ik alleen thuis was met de kinderen. Toch al wel een beginnentje gemaakt.

Met APC 1:10 alle naden, kieren etc schoongemaakt. Nadat ik de kids op bed gebracht heb maar een start gemaakt met de detail. Als eerste de auto wassen, insprayen met Iron-X en afspoelen.

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


Lekkere smerige uitlaatpijp

05.jpg


Nog even de kentekenplaat achter verwijderd.

06.jpg


Na de detail heb ik de gaten in de klep nog even met een primer behandeld, deze begonnen al lichtjes te roesten en had toch een roestomvormende primer staan.

Na het wassen maar eens een rondje om de auto. Dat was best even schrikken. Hij was er toch slechter aan toe als ik dacht.

07.jpg


08.jpg


09.jpg


Ook de velgen waren niet vergeten :) Wat zijn die groot zeg.... 20". Het linker voorwiel was een hele klus om schoon te krijgen, de intercooler had gelekt en de hele velg was zwart. Uiteindelijk de velg zo goed als schoon gekregen. Had eigenlijk de velgen moeten demonteren om ze goed schoon te krijgen. Helaas was daar niet de tijd voor. Een dag voor zo'n grote wagen is wel erg weinig.

10.jpg


11.jpg


12.jpg


Ik hoor regelmatig mensen klagen over de slechte kwaliteit van de Mazda velgen. Mazda is niet de enige die last heeft van corroderende velgen. De velgen van deze X5 begonnen ook al.

13.jpg


Ik heb de eigenaar gewezen op Velgen als nieuw om de velgen te laten herstellen en poedercoaten.

Nadat de buitenkant grondig gewassen was heb ik de auto naar binnen gereden, het waaide nogal waardoor ik de auto niet buiten wilde kleien. De verontreiniging op de auto viel heel erg mee, op de motorkap na. Daar kwam heel veel rode troep af. Onderstaande foto laat het stukje klei zien na het kleien van de halve motorkap.

14.jpg


Na het kleien de auto nogmaals gewassen en gedroogd. Naden droog geblazen met luchtdruk en alle trims etc. afgeplakt. Deze voorbereidingen heb ik allemaal kunnen doen op de dag dat de auto is gebracht.g

Dinsdagochtend om 8:30 begonnen nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Tijdens het polijsten geen foto's gemaakt bijna. Ik was zo druk bezig dat ik het gewoon ben vergeten. Polijstcombi die het beste resultaat gaf en welke ik gebruikt heb op de gehele wagen:

Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Cutting pad met Chemical Guys V32
Rotary met Chemical Guys Hex Logic Heavy Polish pad met Chemical Guys V34
DAP met Chemical Guys Hex Logic Soft polish pad met Chemical Guys V36
DAP met Chemical Guys Hex Logic Finishing pad met Chemical Guys V38

De motorkap heb ik twee passes met de Heavy cutting pad gegeven.

15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg
 

Forrest

Actief lid
Voor

20.jpg


Na

21.jpg


Ook de motor van deze hele mooi X5 mocht niet vergeten worden. Eerst heb ik de motorruimte gereinigd met Autoglym Enginecleaner. Na het reinigen de motor ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber care

22.jpg


23.jpg


Na het polijsten heb ik de lak ontvet met Eraser en vervolgens twee laagjes Surf City Garage Barrier Reef Paste wax aangebracht. De trims behandeld met Smartgel en de bandjes met Bold & Bright van Poorboy's. Al met al is de lak niet geheel strak geworden maar voor de tijd die ik beschikbaar had heb ik een goede correctie kunnen behalen, circa 85% correctie en 100% glans zoals te zien is op de na foto's.

24.jpg


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


30.jpg


31.jpg


32.jpg


33.jpg


34.jpg


35.jpg


36.jpg


37.jpg


38.jpg


39.jpg


Bedankt voor het lezen
 

Forrest

Actief lid
Opel Corsa MY2011

Deze detail stamt alweer van twee jaar geleden. Aangezien ik de auto gister heb gewassen en gewaxt en her en der wat gepolijst heb wilde ik het werk van twee jaar geleden hier ook nog even showen. Wellicht hebben een aantal onder jullie deze detail wel voorbij zien komen op andere fora.

De auto heeft een parelmoetlak, Pepper Dust. Aangezien de auto nog zo goed als nieuw is verwachte ik niet zoveel RDS en swirls. De auto is 2 keer gewassen in de winterperiode door mij met behulp van het 2 emmersysteem. De auto heeft een full-detail voor het exterieur gehad.

Onderstaand de stappen en gebruikte producten.
- Foamen met Magifoam
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Inspuiten met Iron-X
- Goed afspoelen
- Kleien met Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
- Wassen met Surf City Garage Pacific Blue met de CSF Washmitt
- Drogen met de Delirium Orange
- Droog blazen met compressor
- Afplakken met blauwe 3M tape
- Polijsten met Monello Finale op de Monello Green Light Polishing
- Dodo Juice Lime Prime Lite op de Monello Black Finishing Pad (DAP)
- Met de hand 2 lagen Chemical Guys Lava Luminous Glow Infusion
- Trims met SmartGel
- Grille met AutoGlym Vinyl en Rubber Care
- Bandjes met Bold & Bright Gel
- Wheelwax op de velgen

Als eerste begin ik maar met de voor foto’s zoals de auto bij me aankwam.

IMG_6142-s.jpg


IMG_6143-s.jpg


IMG_6148-s.jpg


IMG_6153-s.jpg


Na een eerste rondje om de auto maar begonnen met het foamen.

IMG_6154-s.jpg


IMG_6155-s.jpg


IMG_6156-s.jpg


Vervolgens heb ik de auto schoongespoten met de hogedrukreiniger. Na het schoonspuiten heb ik met behulp van het twee emmers systeem de auto gewassen met Surf City Garage Pacific Blue en een CSF Washmitt. Na het wassen heb ik de auto behandeld met Iron-X en daarna gekleid. Ik had verwacht dat er niet zo heel erg veel verontreiniging op de lak zou zitten aangezien de auto net een half jaar oud is en nog 2500 kilometer op de teller heeft. Nou dat viel toch heel erg tegen.

IMG_6157-s.jpg


Na het kleien vervolgens de auto nogmaals gewassen en naar binnen gereden. Eenmaal binnen de auto goed gedroogd. Na het drogen alle naden droog geblazen met behulp van de compressor. Nadat de auto droog was werd het tijd om de nodige blauwe striping aan te brengen.

IMG_6176.jpg


Na een nachtje slapen ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Aangezien er geen swirls en RDS aanwezig waren heb ik gekozen voor de lichtste combinatie, Monello Inizio Finale op de Monello Green Light Polishing PAD. Onderstaand het resultaat na het polijsten

IMG_6172.jpg


Na het polijsten was het tijd om een glaze aan te brengen. Hiervoor had ik de Dodo Juice Lime Prime Lite op het oog. Na de de Lime Prime Lite heb ik twee lagen Chemical Guys Lava aangebracht met de hand. Er zat ongeveer 12 uur tijd tussen het aanbrengen van de twee lagen Lava. Onderstaand een foto tijdens het curen van de Lava.

IMG_6174.jpg


Na het aanbrengen van de Lava heb ik de trims behandeld met SmartGel, de bandjes met Bold & Bright Gel van Poorboys en de velgjes in de WheelWax. Ook de ramen nog even gereinigd en toen was het plaatje klaar. Nog even weer wat onderdelen monteren en naar buiten voor de fotoshoot

IMG_6178.jpg


Hoe zijn mijn ervaringen met de Lava… Het is een pain in the ass wax om aan te brengen. Aangezien het niet echt een hardwax is is het moeilijk om de wax in een dunne laag aan te brengen. Qua structuur is het wel een beetje te vergelijken met een pasta. Tijdens het aanbrengen zie je haast niet waar je de Lava hebt aangebracht. Maar dat is met meer waxen zo. Het curen van de Lava gaat redelijk snel. Het buffen gaat relatief eenvoudig. De lak voelt na het aanbrengen van de wax niet heel glad zoals hij andere soorten wax vaak wel zo is. Je voelt als het ware de wax op de lak zitten. Tja en glans… Ik moest de zonnebril er bij opzetten. Nu afwachten hoe de standtijd is. Voor mij is dit vooralsnog een blijvertje.
 

Forrest

Actief lid
Peugeot 308 MY2008

Dit is één van mijn allereerste details geweest. Het betreft een detail van 2011 en is volledig met het handje uitgevoerd. Dit is de auto van mijn oom geweest. Na deze auto heeft hij de Opel Corsa gekocht waarvan ik net de show-off heb geplaatst.

De auto is van 2008 en had op het moment van de detail nog geen 10.000 kilometer gereden. In november 2010 heeft mijn oom een hersenbloeding gehad waardoor hij niet meer mocht autorijden. Inmiddels heeft hij zijn rijbewijs weer en rijdt vrolijk rond in een Opel Corsa aangezien hij deze auto te groot vond. In de periode dat mijn oom niet mocht rijden hebben wij zo af en toe in de auto gereden. Normaal gesproken ging de auto door de was(kras)straat. Maximaal 1 keer per jaar. Nadat de auto bij de dealer is afgeleverd heeft de auto nog geen wax gezien.

Ik heb even wat foto's geschoten van de auto zoals ik hem meegenomen heb.

1.jpg


2.jpg


31.jpg


Ik heb de auto natuurlijk gewassen met het twee emmer systeem. Hier onder een foto van de spoelemmer voor ik begon met wassen.

32.jpg


Na de auto gewassen te hebben zag de emmer met het spoelwater er zo uit (ik had hem eigenlijk tussendoor nog ff moeten verversen :oops: )

33.jpg


Na het wassen ben ik aan het kleien geslagen. De auto had op de zijkant behoorlijk wat bitumen zitten. Deze is op de auto gekomen nadat er bij ons in het dorp een nieuwe slijtlaag (november 2010) op de weg was aangelegd. Deze slijtlaag heeft er circa 2 maand opgezeten was daarna volledig verdwenen (oozaak vorst). Op de eerste foto zijn de bitumenplekken zichtbaar op de zijkant van de auto. Zichtbaar is een groot woord, ik heb er maar een gele cirkel om gezet.

4.jpg


Na een onderzijde van een deur gedaan te hebben met de klei zag deze er zo uit.

5.jpg


Na gekleid en gewassen te hebben was dit het resultaat.

6.jpg


Na het kleien ben ik met stap 1, de paintcleaner verder gegaan. Het resultaat was al goed voelbaar en zichtbaar na het cleanen.

7.jpg


Ik heb van de twee stappen die gedaan heb vandaag tussendoor geen foto's gemaakt.

Hier het eindresultaat

IMG_5531.jpg


IMG_5533.jpg


Misschien zien jullie in de spiegel nog een bekende auto :D

IMG_5536.jpg


En een overzicht van de auto na het detailen

Ik kan helaas het kuststof nog niet doen. Dat is volgend weekend aan de beurt, als het goed is heb ik dan een super middel hier voor, Smartgel

IMG_5535.jpg
 

Forrest

Actief lid
Audi A4 MY2001

Voor vandaag stond er een Audi A4 1.9 TDI Quattro op het programma. De auto is van 2001. Ik heb met de eigenaar verschillende opties besproken en hij wilde graag een Wash & Wax behandeling voor zijn A4. Dit houdt in dat de auto niet gepolijst wordt. Dit verslag is ook geschreven voor de eigenaar zodat hij ook kan zien wat er met zijn auto is gebeurd.

De behandeling heb ik op de met de volgende stappen en producten uitgevoerd.

Gebruikte materialen:
Autobrite Magifoam
Dodo Juice Born te be Mild Shampoo
Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
Poorboys SSR1
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Collinite 845 wax
Poorboys Natty's Blue paste wax
Poorboys Bold & Bright dressing
Smartwax Smartgel
IronX

Eerst even een paar voor foto's

IMG_0510.jpg


IMG_0511.jpg


IMG_0513.jpg


IMG_0514.jpg


IMG_0505.jpg


Werkwijze
Ik ben begonnen met het reinigen van de velgen. Deze heb ik eerst met shampoo schoongemaakt om ze te ontdoen van de meeste vuiligheid. Vervolgens heb ik ze behandeld met velgenreiniger en daarna met IronX

Velgen voor
IMG_0506.jpg


Velgen tijdens

IMG_0508.jpg


Velgen na

IMG_0531.jpg


Na de velgen heb ik de auto gefoamed met Autobrite Magifoam om hem te ontdoen van het ergste vuil.

IMG_0515.jpg


Na het foamen heb ik de auto gewassen met Dodo Juice Born to be Mild. Na het wassen aan het kleien geslagen. De auto was ondanks dat hij erg vies was niet erg verontreinigd met hars, bitumen etc. Na het kleien de auto nogmaals gewassen. Vervolgens een rondje om de auto gemaakt om te kijken wat de staat was van de auto. Op de lak waren op diverse plekken rare vingervlekken te zien in de lak.

IMG_0517.jpg


Aangezien ik de auto niet weer wilde laten gaan met deze rare vlekken heb ik de auto toch een lichte polijstbeurt gegeven met SSR-1 op een witte pad. Na het polijsten heb ik Blackhole aangebracht, daarna EX-P en vervolgens het lakwerk afgemaakt met Collinite 845. De dorpels en binnenzijde van de deuren heb ik behandeld met Poorboys Natty's blue paste wax. Tijdens het curen van de wax heb ik de kunststof delen behandeld met Smartgel, de bandjes gedaan en de ramen schoongemaakt.

Nadat ik de wax heb uitgewreven de auto snel even naar buiten voor wat after foto's

IMG_0518.jpg


IMG_0519.jpg


IMG_0521.jpg


IMG_0522.jpg


IMG_0524.jpg


IMG_0525.jpg


IMG_0527.jpg


IMG_0528.jpg


IMG_0529.jpg


De eigenaar is weer tevreden vertrokken richting huis met een mooie glanzende auto.
 

peterrapid

Forumguru
Wow knap :thumbsup: en jij hebt de lava van chemical guys al gebruikt, ikzelf nu butter scotch wax van chemical guys en krijg al diepe glans dus met die lava nog meer, verlanglijstje is bijgewerkt :dankje:
 

EdK

Forumguru
Jammer dat er geen Skoda's bij staan, krijg ik toch een warmer gevoel bij dan bij die japanse en franse wagens... :jaja::D
 

Forrest

Actief lid
Jazeker, heb hem al gebruikt en ook al weer verkocht. Overigens de verkoop was niet omdat het geen goede wax is of slecht verwerkt. Ik had na een dik jaar er een soort schimmel in zitten. De wax is kosteloos vervangen door CG. Toen ik de nieuwe pot thuis had heb ik hem direct te koop gezet. Ik heb overigens een leuk lijstje met waxen

  • Dodo Juice Diamond White
  • Dodo Juice Light Fantastic
  • Dodo Juice Purple Haze Pro
  • Dodo Juice Blue Velvet Pro
  • Dodo Juice Rubbish Boys Edition
  • Dodo Juice Hard Candy
  • Dodo Juice SN hybrid (gesigneerd door de mannen van Dodo)
  • Collinite 845
  • Surf City Garage Barrier Reef Paste Wax
Verder nog een hele kast vol met polijstmiddelen, coatings, shampoo's etc.
 

Forrest

Actief lid
De enige Skoda die ik gedaan heb wordt je niet vrolijk van @EdK. Die wordt mishandeld door z'n eigenaar. Die heb ik twee keer gedaan maar die doe ik uit principe niet meer. Sinds de laatste keer 2 jaar geleden is hij niet meer gewassen. Ding roest aan alle kanten, bekleding goor. Maar goed technisch is hij in orde, dat vind de eigenaar belangrijker dan de auto verder netjes houden.
 
Bovenaan Onderaan