Details Forrest

EdK

Forumguru
Maar om even on topic weer te komen @Forrest

Nu heb ik een Yeti die ik zo af en toe vertroetel omdat hij dat verdiend , maar de zwarte dakrails en ook deels het zwarte kunststof rondom de achterbumper is niet meer het hele zwarte van wat het 4 jaar terug is geweest.
En nu ben ik wel eens met met zo'n spray voor het interieur bezig geweest om het weer zwart te krijgen voor langere duur.
Maar helaas is het telkens voor kortere duur dan weer redelijk de oude zwarte kleur.

Maar wat gebruik jij hiervoor en helpt dit ook voor langere duur ?
Zie bv op foto van de motorruimte , wat gebruik je hier dan voor en is dat ook bruikbaar voor die dakrails en bumper van mijn Yeti ??

Forrest

Actief lid
Voor deze delen kan ik je CarPro Dlux adviseren. Dit is een kunststofcoating. Deze brengt de glans en diepte weer terug van de kunststof delen en blijft toch minimaal een jaar zitten. Het is overigens niet goedkoop. Voor de tijd de kunststofdelen goed reinigen met een APC (Dasty kan ook) en vervolgens goed ontvetten met IPA of CarPro Eraser. De middelen zijn te krijgen bij WaxWorld. Ik heb goede ervaringen met deze shop. Zijn echt prima mensen en perfecte service.

Voor de kunststof en rubberdelen onder de motorkap gebruik ik Vinyl & Rubbercare van AutoGlym. Ik zou dit niet gebruiken op de bumpers en dakrail aangezien dit een beetje vettig is.

EdK

Forumguru
Oke @Forrest mijn dank en ik ga hier eens voor kijken op waxworld want vind dit gewoon nu niet meer mooi als dan de rest zo lekker glimt na een wasbeurt.

En mag dan duur zijn maar als het langer blijft zitten tov de andere producten die na enkele weken alweer hun werking kwijt zijn ben ik uiteindelijk op lange duur weer goedkoper uit.

• Leuk
Waarderingen: CDK

newwolf84

Forumguru
Zeer mooi om je verhalen te lezen met de foto's erbij ! Super netjes gedaan hoor ! Bij mij kriebelt het dan ook om allerlei middeltjes aan te schaffen en om dan bezig te gaan. Echter de realiteit is dan weer dat ik mij de tijd niet gun om het zo aan te pakken..helaas ken ik mezelf redelijk goed...

Forrest

Actief lid
Ik zou zeggen begin er eens aan en je zal zien dat je niet meer van de verslaving af komt. Je kan altijd beginnen met een goede wasmethode en eens kleien en waxen. Kost niet de wereld, ook niet aan tijd en het resultaat is vaak al heel goed.

@EdK

Dlux
Eraser

Desperado

Forumguru
Leuke verslagen. Eind november eerst de poetsclinic doen en daarna ga ik denk ik ook maar eens kijken wat ik allemaal zelf kan en wil doen.

newwolf84

Forumguru
Het wassen doe ik trouwens al met het 2 emmer systeem en heb idd ook al eens klei gekocht, maar blijkbaar wil ik teveel en heb er té weinig kennis van want het resultaat was wel wat beter maar blijkbaar was mijn verwachting té hoog want het stond me toch nog niet helemaal aan.

Cordoba

Forumguru
Tip: voor scherpe foto's van de lak: plak een stukje tape van een contrasterende kleur op de lak. De camera stelt dan scherp op de kleurovergang tussen lak en tape, dan stelt ie dus niet per ongeluk scherp op de reflectie of mogelijk dat ie zelfs helemaal niet scherp stelt omdat ie geen contrast ziet.

Wat waxoyl betreft: als je een beetje behoorlijke sealant netjes aanbrengt (zeker als je Eraser vooraf gebruikt), gaat die langer mee dan een waxoyl behandeling van honderden euro's.:jaja:

newwolf84

Forumguru
Haha ja en dan begint het gedonder he? Moet er een poetsmachine komen..maarja wat is goed ? ( lees wat vindt de vrouw goed ) haha zo'n Aldi poetsmachine gaat het hem niet doen...

Moet me er echt eens meer in gaan verdiepen...het interesseert me nl wel

Cordoba

Forumguru
@EdK ik weet niet wat je gebruikt hebt voor de zwarte kunststof, maar er zijn ook middelen die je na korte tijd weer even moet herhalen, zeker als het lange tijd niet is behandeld. Ik gebruik bijvoorbeeld Poorboys Trimrestorer, de eerste keer was de auto al heel veel jaren niet behandeld, direct mooi zwart. Na een aantal uren, werd het langzaam grijzer doordat het middel dieper in de kunststof was getrokken, opnieuw behandeld en na een aantal weken nog een keer, en vervolgens 2-3 keer per jaar even behandelen. Spul kost iets van 18 euro voor een bus, en dat is ongeveer genoeg voor de levensduur van je Yeti.

Cordoba

Forumguru
@newwolf84 ik weet dat er rond deze tijd een bijeenkomst in Kampen/Zwolle is van een groep detailers die hun auto gaan detailen op een zaterdag/zondag. Ik kan voor je kijken wanneer en waar het is, dan kun je even de kunst afkijken en een praatje maken om zaken te leren.

newwolf84

Forumguru
@Cordoba je mag altijd even kijken, feit is wel dat ik met vrouwlief rekening moet houden aangezien zij ook in het weekend moet werken. Bedoel als de kindjes erbij zijn is altijd leuk maar leidt hoe dan ook wél af.. ;)

Cordoba

Forumguru
Ik heb het even voor je nagekeken @newwolf84 :
de detailmeeting heet 'Over de IJssel 2014' en dit zijn de gegevens:
- tijdstip: zondag 23 November 9:30 - 16:30 uur
- plaats: Carlsonstraat 25 te Kampen

Als je zelf mee wil doen, volgens mij is er nog ruimte, dus je kan eventueel ook nog meedoen (kosten zijn afhankelijk van aantal deelnemers, maar ik dacht dat ze momenteel op iets van 25 euro zitten voor de huur van de ruimte incl. stroom en gebruik van de wasbox om de auto ter plekke te wassen. (detailspullen zelf meenemen)
Bij vorige edities waren er ook mensen die nog nooit gedetailed hadden, en dat is ook goed gekomen met hulp van de andere aanwezigen, maar gewoon kijken en een praatje maken kun je ook veel van leren.

Forrest

Actief lid
@EdK ik weet niet wat je gebruikt hebt voor de zwarte kunststof, maar er zijn ook middelen die je na korte tijd weer even moet herhalen, zeker als het lange tijd niet is behandeld. Ik gebruik bijvoorbeeld Poorboys Trimrestorer, de eerste keer was de auto al heel veel jaren niet behandeld, direct mooi zwart. Na een aantal uren, werd het langzaam grijzer doordat het middel dieper in de kunststof was getrokken, opnieuw behandeld en na een aantal weken nog een keer, en vervolgens 2-3 keer per jaar even behandelen. Spul kost iets van 18 euro voor een bus, en dat is ongeveer genoeg voor de levensduur van je Yeti.

Is ook prima spul maar mijn ervaringen met Dlux zijn nog beter. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome Leiden.

Cordoba

Forumguru
Er zijn beslist meerdere goede producten, maar het ging mij erom, om duidelijk te maken dat het weer grijs worden na verloop van tijd niet per definitie betekent dat het product niet goed is.

Forrest

Actief lid
Nee dat klopt, helemaal mee eens. Van daar dat ik ook Dlux adviseerde. Hierbij zal het vele malen langer duren voor de grijze waas weer terugkomt op het kunststof.

• Leuk
Waarderingen: EdK

turboturbo

Forumguru
Over zwart kunststof weer zwart maken gesproken - ik heb ooit eens iets te enthousiast het deurslot ingesprayed met siliconen spray.

Daarbij kwam er natuurlijk wat teveel op en rond het slot terecht, wat ik met een droge doek weggepoetst heb. En wat schetst nu inmiddels al weer jaren later mijn verbazing? De kunststof zwarte deur hendel blijft op die veegplekken netjes zwart, waar de rest van de hendel zo'n grijze waas heeft...

Nu vroeg ik me af of silicinonen spray misschien niet een goed middeltje is om zwart kunststof delen mee op te frissen?

Bovenaan Onderaan