Ik heb sinds kort deze functie ook laten activeren bij mijn auto. Ik moet zeggen dat ik er nog niet helemaal over uit ben of ik het wel wil blijven gebruiken. Ik heb zo m'n twijfels. Ten eerste rijd ik nooit met een laptop in m'n auto o.i.d. dus ik ben niet zo bang voor goederen die gejat worden terwijl ik voor het rode verkeerslicht sta. Ten tweede vraag ik me af wat eventuele gevolgen kunnen zijn bij een ongeval. Nu kan ik hierover nagenoeg niets vinden op internet, bijvoorbeeld nieuwsberichten waarin gemeld wordt dat een bestuurder niet uit de auto bevrijd kon worden. Ik heb wel begrepen dat bij een ongeval en/of als de Airbag geactiveerd wordt, de alarmlichten automatisch geactiveerd worden, en ook de deuren automatisch ontgrendeld worden. Maar dat is allemaal mits de elektronica nog goed werkt, tijdens/na het ongeval. Zo zag ik gisteren op tv een verhaal van een man, die 2 hand transplantaties kreeg, omdat zijn handen verbrand waren geweest tijdens een auto ongeluk. Hij zat opgesloten in zijn eigen auto, omdat de elektronica niet meer werkte, en de deuren niet meer open gingen. Onderstussen werd hij dus 'gestoofd' :1884: en levend verbrand, min of meer, want hij heeft het alsnog overleefd. Ik denk dat het hetzelfde doem - scenario op zou gaan wanneer de auto te water raakt. Dan vermoed ik dat de elektronica ook stopt met werken. Nogmaals, hierover kan ik niets vinden op internet, behalve dat meer mensen deze twijfels hebben....
Tenslotte vind ik het erg onpraktisch: telkens zitten pasagiers panisch aan die deur klink te trekken, omdat de deur niet open wil (ik heb de sleutel dan nog net niet uit het contact getrokken, of ik zet iemand af)
Ik moet steeds zeggen: '2 x trekken', maar dat begrijpt niemand en ik vermoed dat de klinken geen lang leven beschoren hebben, op deze manier.