Deuren vanzelf open

npaanen

Nieuw lid
Regelmatig kom ik smorgens bij de auto en zijn alle deuren ontgrendeld terwijl ik zeker weet dat ze op slot waren. Ook de buitenspiegels zijn open geklapt terwijl dat alleen gebeurd wanneer je de sleutel opdraait in het contact. Weet iemand oorzaak of oplossing?

fanSkoda-VW

Forumguru
Sleutel? geen afstandsbediening? Weet je zeker dat de AB per ongeluk bediend wordt? In je zak b.v.
Iemand met dezelfde frequentie mss?
Of via een z.g. spiegelfrequentie. Dat is dat door weerkaatsing het oorspronkelijke signaal op een andere frequentie komt.

Sterkte met het zoeken.

grtssss

gerven

Lid
even voor mijn beleving : mijn buitenspiegels klappen open als ik de auto ontgrendel en niet met het opdraaien van de autosleutel in het kontakt.
Maar het overkomt mij een enkele keer ook weleens en mijn auto reageert ook op het ontgrendelen als ik in huis per ongeluk de knop indruk. Inderdaad, in je broekzak of anderszins.

Cordoba

Forumguru
Als de deuren los zijn, en de spiegels opengeklapt staan en dit zou komen door 'broekzak-bediening', dan is dat blijkbaar net tevoren gebeurd. De auto sluit zich weer vanzelf als niet binnen 30 seconden na het ontgrendelen een deur wordt geopend. Volgende keer dat de auto 'los' staat, gewoon eens die 30 seconden wachten om te zien of ie weer op slot gaat.

npaanen

Nieuw lid
Ik heb meerdere malen voor het naar bed gaan gecontroleerd en deuren op slot en s puwgels ingeklapt. Ab niet bedient die ligt in een la. Mijn spiegels gaan pas open na omdraaien sleutel. In de morgen zijn dan de de deuren ontgrendeld en spiegels open.

Cordoba

Forumguru
@npaanen De AB ligt (neem ik aan) niet meer in de la als je 's morgens naar de auto loopt, dus dat deel van het argument is niet zo sterk als het lijkt. Wat wel vreemd is dat de spiegels open zijn, dat lijkt meer te wijzen op een elektrische storing. Ik denk dat je dit moet melden bij je garage: ik heb dit al eens eerder gelezen, maar weet niet meer wat de exacte oorzaak/oplossing was. Het kan zijn dat de ECU óf vervangen moet worden óf een update nodig heeft.

npaanen

Nieuw lid
@npaanen De AB ligt (neem ik aan) niet meer in de la als je 's morgens naar de auto loopt, dus dat deel van het argument is niet zo sterk als het lijkt. Wat wel vreemd is dat de spiegels open zijn, dat lijkt meer te wijzen op een elektrische storing. Ik denk dat je dit moet melden bij je garage: ik heb dit al eens eerder gelezen, maar weet niet meer wat de exacte oorzaak/oplossing was. Het kan zijn dat de ECU óf vervangen moet worden óf een update nodig heeft.
De auto staat voor het raam. Zie dus vanuit binnen dat de spiegels open zijn. Maar bedankt voor de info

Rallye

Forumguru
Dat de spiegels pas uitklappen als je de sleutel omdraait is ook vreemd. Bij mij gebeurt dat inderdaad al bij het ontgrendelen.

Bakkertje

Forumguru
bij mij (passat) is het zo dat wanneer ik de deur niet open doe na het ontgrendelen deze ook weer vanzelf op slot gaat.
Het kan dus nooit zo zijn dat ik per ongeluk op de knop druk om te ontgrendelen en dat de auto dan de hele nacht open zou staan.

Nu zit er op mijn auto wel een af fabriek alarm, wellicht dat het daardoor zo werkt. Ik weet dat het voor een klasse 3 alarm sowieso verplicht is dat de auto zichzelf afsluit. Maar of dat zonder alarm ook zo werkt weet ik eerlijk gezegd niet.

HarrieSkoda

Forumguru
Is heel normaal. Zelfs de Corsa uit 2003 sluit na zoveel seconde automatisch weer als deze per ongeluk ontgrendeld is door een afstandsbediening die in de broekzak zit.

Maar vreemd dat de spiegeltjes het bij iedereen op een andere manier doen...

Mijn spiegels klappen pas uit zodra ik de sleutel in het contact heb en deze een klikje omdraai.
Ligt het aan de stand van de knop van de spiegelverstelling wellicht?

CharlesTucker

Forumguru
Veel verschillen dus. Bij de mijne (O2, 2011) klappen de spiegels pas uit als ik de linker voordeur open trek. Bij ontgrendelen met de afstandsbediening blijven de spiegels ingeklapt. Als ik de deur niet binnen een bepaalde tijd na ontgrendelen open trek, gaat ie weer op slot.

Canon-Eye

Forumguru
Nu zit er op mijn auto wel een af fabriek alarm, wellicht dat het daardoor zo werkt.
Dat denk ik niet. Ik heb geen alarm, ook niet op vorige auto's, en in elk geval de meest recente 4 (alle Skoda's, inclusief een overbruggings-F2 HB werk(t)en op dezelfde (logische) wijze: als na het ontgrendelen niet binnen een beperkt aantal seconden een deur of achterklep wordt geopend, dan schieten ze vanzelf weer op slot.

Frenkie

Forumguru
Ik heb een O3 (09-2015), spiegels gaan open bij ontgrendelen (deur hoeft niet open te zijn geweest). Als de deur na 30 seconde niet open is geweest sluit de auto weer en klappen de spiegels in.

HarrieSkoda

Forumguru
Ja goed argument.. pasgeleden nog met VCDS gespeeld wellicht?

Maar vreemd joh, al die verschillen bij die O3's qua spiegel in/uit klap functie.

Hoe staat het palletje van jullie spiegelafstelling dan?

D

Deleted member 24009

palletje staat bij mij (O3 dec 16) opde rechterspiegel ivm automatisch zakken bij inschakelen achteruit. Het wel of niet inklappen stel je in op de Amundsen (bij mij in ieder geval), uit en inklappen gebeurd bij ontgrendelen

Bovenaan Onderaan