Deuren vanzelf open

waaltje

Senior Member
Bij mij op 0 FL 6 dagen in bezit, meteen nog een vraagje, dat automatisch zakken zou die dat ook bij de mijne moeten doen, als ik de pal iop de R zet? is mij nog niet opgevallen de vorige keer maar toen zette ik hem pas op de R toen ik al in zijn reverse stond ,het betreft een dsg

D

Deleted member 24009

Bij mij is dat aangezet door vcds aan te passen. Dacht dat het anders alleen standaard is bij elektrische stoelen?

oco1979

Forumguru
Sta een filmpje op het net van een tesla waarvan de deuren spontaan opgegaan,handig maar niet als die geparkeerd sta en een vrachtwagen passeer,by by deur.
Gelukkig is het hier maar enkel ontgrendelen.

Eltjo

Forumguru
@waaltje De mirror down functie, zoals dat heet, is bij mijn auto met 2x elektrische stoelverstelling aan/uit te zetten via het MFD tussen de tellers. Maar ook zo:
"Spiegelvlak van de voorpassagiersbuitenspiegel kantelen*
Als de draaiknop in stand R staat en de achteruitversnelling wordt ingeschakeld, kantelt het spiegelvlak iets naar beneden. Daardoor is bij het inparkeren de trottoirrand zichtbaar. De spiegel keert weer terug in zijn uitgangsstand, nadat de draaiknop vanuit de stand in een andere stand wordt geplaatst of zodra de snelheid hoger is dan 15 km/h.

Memory voor buitenspiegels*
Bij auto's met memory voor de bestuurdersstoel wordt de betreffende instelling van de buitenspiegels bij het opslaan van de stoelstand automatisch mee opgeslagen."

Eltjo

Forumguru
Nee, dat denk ik juist niet. Een stand voor vooruit rijden, tweede stand voor achteruit rijden.
Spiegelverstelling in R positie, achteruit inschakelen en dan de rechter spiegel (een keer) goed instellen. Grote kans dat dan je spiegel weer in die positie gaat als je weer de achteruit inschakelt.

Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Zeker wel, in de handleiding pagina 88 staat: "Spiegelvlak van de bijrijdersspiegel kantelen (wagens met elektrisch
verstelbare bestuurdersstoel)
Het bijrijdersspiegelvlak kan in de opgeslagen stand worden gekanteld, om tijdens
het achteruitrijden beter zicht op de stoeprand te hebben."

Maar... volgens mij kan het ook achteraf worden ingeschakeld zonder die stoel (zoek even in het VAG-COM gedeelte van het forum)

Bakkertje

Forumguru
Het kan ook achteraf zonder elektrische stoelverstelling. Echter... bij mij werkt dat niet vlekkeloos, de spiegel komt bij mij niet altijd in de juiste stand terug na het inparkeren.
Bij mijn S2 die ik hiervoor had (met elektrische stoelverstelling met geheugen), werkte het als volgt: Spiegelknop op rechts, auto in achteruit, dan de spiegel 1x verstellen naar de gewenste stand. De auto onthield dan de mate van kanteling en hoef je dan ook maar 1x in te stellen. Als je daarna weg reed, of de spiegelverstelknop niet op rechts dan draait de spiegel netjes terug.
Dit in tegenstelling tot wat je achteraf kunt activeren, dat is gewoon 1 vaste stand naar beneden.

Eltjo

Forumguru
Elektrisch verstelbare stoel heeft 3 geheugenstanden waarvan 2 aan een sleutel te koppelen zijn. Vastgelegd per geheugenstand worden de stoel- en spiegelstand (dus ook tijdens ingeschakelde achteruit) en de instellingen van de BC en misschien nog meer.
Geen elektrisch verstelbare stoel heeft een geheugenstand voor de spiegels en dus ook tijdens achteruitrijden, lijkt mij.

Bovenaan Onderaan