micky
Forumguru
De huidige Volvo V70 (opvolger V90 is al in aantocht, want toch erg gedateerd inmiddels) heeft met leer dan, geweldige stoelen! Eigenlijk alleen met de 5 cilinders begerenswaardig, de rest is onderbemeten.
Maar verder heb ik er weinig mee, de materialen zijn naar mijn idee echt niet Audi niveau ofzo.
En simpel gezegd: de Octavia III Combi is met MQB gewoon de nog komende A4 Avant.
Hoevaak mensen hem aan zien voor een Audi (of de voorkant als BMW, van de week nog), is niet meer op 2 handen te tellen. Best grappig, maar boeiend?
Mwah. Ik betaal liever 35 mille voor een afgeladen Octavia dan 43.000 euro voor een redelijk basis Volvo V70 (vanaf 38zoveel), waarbij de km kostprijs gigantisch hoger is! Dan is een Outlander PHEV een veel betere keuze.
En teveel bling heeft tegenwoordig. En een Volvo V60 is gewoon een kleinere auto en zwaar overpriced (zeker de plug in).
Ik zie de Octavia Combi meer als een Toyota Avensis Wagon, maar dan voor 10 mille minder (2.0 is trager dan 1.4TSI) heb je véél meer auto en nog een hogere restwaarde (in euro's!) ook. Ziet er nog veel beter uit ook.
Heb je geen ruimte nodig en je moet zakelijk veel rijden, is een Volvo V40 D4 190 pk 14% heel interessant, maar wel fully loaded. Alleen over 5 jaar loopt de markt er van over en export.... neuh.... hybrides zijn dan heel goed, Octavia's ook zeker wel, maar een Volvo niet. En particulieren kopen gewoon geen diesels meer.
hier mis je wel 1 ding, de D4 geartronic, heeft 181pk en rijdt als een BOM, niets onder bemeten, heb er zo'n 3000km in mogen rijden deze vakantie omdat mijn V50 bij Breda al stuk ging..