Die gordel-ping

Logic

Actief lid
Ehh, als je die gordel nou gewoon omdoet heb je ook geen last van het ping-ding.
Ik heb een redelijk aantal mensen gezien na flinke ongevallen zonder gordel, geloof me, dat was reden genoeg om er heel goed op te gaan letten. En inmiddels is het zo'n gewoonte dat ik die gordel al vastmaak als ik mijn auto bij wijze van spreken op een ander parkeerplekkie neer ga zetten.

nomad

Senior Member
Vind het wel een beetje jammer dat meneer Skoda alleen de bestuurder belangrijk vind. Als mijn vrouw naast me zit en geen gordel draagt hoor ik geen PING.

sbm

Lid
Ping of geen ping bij welke inzittende dan ook, gewoon die gordel om! De voorruit van 12 jaar geleden staat nog steeds in mijn voorhoofd. Het was Alto vs. boom en de Alto verloor: total loss. De kat die overstak wist wel ongeschonden weg te komen. Een volgende kat een volgende keer niet meer, ook niet met gordel om.

VEEJAY

Forumguru
" Een volgende kat een volgende keer niet meer, ook niet met gordel om. "

Tja het is een reflex denk ik he? Is dat af te leren?

higgy

Forumguru
(Hehe, kostte even om dit draadje weer te vinden...)

Ik was gisteren eens eigenwijs (en onvoorzichtig) en reed zonder de riem om richting winkelcentrum. De gordel-ping straal negerende. Tot me na zo'n 46 a 60 seconden opviel dat de gordel-ping ermee uitscheed! Het lampje 'riem niet vast' bleef branden, dat wel. Maar zolang ik bleef rijden bleef de ping uit.
Stond ik stil bij een kruising en trok ik daarna weer op: begon ie weer te pingen en zweeg weer na 45 a 60 seconden.

Weer wat ontdekt. /forum/images/graemlins/wink.gif

VEEJAY

Forumguru
U bent nu gebombardeerd tot Skodaforum testpiloot.

Ben benieuwd naar je resultaten n.a.v. het zijairbags topic. /forum/images/graemlins/winkie.gif

ougie

Forumguru
Tot U preekt de forumdominee.
Higgy, leer het nou eens, en doe je gordel om. Het kan geld schelen en zeker ook hoofdpijn als het echt fout gaat.
AMEN /forum/images/graemlins/2133.gif

blackczech

Actief lid
Zou het niet kunnen d je dat fisheke uittrekt da uwen airbag nie afgaat ook !!! /forum/images/graemlins/crazy.gif
K'zou toch es informeren bij den dealer hoor !!GRTZZZZ

___JC___

Forumguru
Volgens mij doet je airbag het gewoon als je je gordel niet om hebt hoor. De airbag is uitgevonden in de USA voor luie Amerikanen die hun gordel niet om doen.

Vandaar ook dat bij sommige amerikaanse auto's de gordel aan de deur zit, doe je de deur dicht hebbie meteen je gordel om. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Bovenaan Onderaan