Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@Blacky, balen zeg! Dat de verzekering aangeeft dat jij "fout" zat, was te verwachten, ik kan me daar ook kapot aan ergeren dan 2 wielers zo zwaar misbruik maken van hun beschermde positie in het verkeer
Hoi Corné,
Drie jaar na dato heb ik eindelijk een antwoord op je vraag gevonden:
In Duitsland heeft iemand voor dit probleem een zeer mooie oplossing gemaakt door de standaard kapjes van een S2 te modificeren zodanig dat ze op de Audi jackpads passen. Als ik eens tijd vind ga ik dat denk ik ook maar doen.
Voor jou komt deze oplossing misschien wat te laat...
Ik ga even door, @andrehj, ik zie dat je onderdelennummers navraagt bij Skodacommunity.de, ik vond nog dit plaatje:
Nu ben ik absoluut geen held in online aankopen (buiten NL en CZ), zou je eventueel een extra set voor mij willen bestellen? Kunnen we de ervaringen weer delen via het forum. Kost maximaal een paar tientjes neem ik aan?
@eriktv : Volgens mij heb je dus alleen de onderste twee delen nodig, waarbij je dan de bestaande kapjes van je auto, en twee van de proppen op de afdeling in het midden moet modificeren.
Over bestellen: Deze delen hebben gewoon een VAG-nummer, dus die kun je gewoon bij je lokale dealer bestellen. Is makkelijker en scheelt ook weer verzendkosten.
Ah tuurlijk, ik kwam direct op allerlei schimmige sites terecht toen ik de nummers googelde . Ik doe sindskort zelf de bandenwissels en dit voelt beter aan dan mn 2-plankjes-systeem (en de schaarkrik als extra voor de zekerheid) van nu!
Nog wel even ter overweging voordat je die jackpads gaat monteren: Er zijn berichten van Audi's dat het plaatwerk rondom vooral de voorste steunen niet sterk genoeg is om de 60% van de auto (voor nog iets meer) te dragen en daardoor dus gaat vervormen. Of dat ook geldt voor de S2 weet ik niet, maar wees gewaarschuwd.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.