Diefstallenplaag Antwerpen

Stevends001

Nieuw lid
Zie bijgevoegd artikel uit de Belgische kranten van vandaag. Men weze gewaarschuwd !
Wat kan je hier eigenlijk tegen beginnen ?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    236,6 KB · Weergaven: 286

Stevends001

Nieuw lid
Kan je de GPS (ik bezit een Columbus) makkelijk verwijderen als de wagen lange tijd op een onbewaakte parking moet staan ? Ik denk maar aan bv een weekje CenterParcs ?

Joske

Forumguru
Keuze van parkeerplaats kan misschien ook wel schillen. Maar dat is ook geen garantie op succes..

ivm dat weekje Centerparcs, mijn dealer gaf me de goede raad om niet je thuisadres op te slaan in de gps. Er is namelijk een klant geweest van wie de sleutels van de wagen aan het zwembad verdwenen waren. De klant in paniek, loopt naar de parking en ziet gelukkig zijn wagen nog staan. Maar wat hij niet wist, was dat de dief even de wagen/gps gestart heeft om te weten waar de klant woonde. De kompaan werd verwittigd en de man kwam thuis en moest vaststellen dat zijn huis leeggeroofd was!

Ik heb mijn thuisadres ingegeven als zijnde enkel de gemeente waar ik woon, ik vermoed dat eens je in je eigen gemeente bent je wel de weg naar huis vindt? ;)

Stevends001

Nieuw lid
Is inderdaad een goede tip die in zelf al heel lang opvolg. Ook als je wagen in het buitenland opengebroken wordt zijn bendes uit een internationaal netwerk binnen de korste keren bij je thuis op bezoek geweest.

Remakil

Forumguru
Ik heb standaard het adres van een paar straten verderop als huisadres in de nav staan... daar waar een politieagent woont... ;)

Badnews

Senior Member
Straat is voldoende, streetview is te oud om dan te bepalen waar je zou kunnen wonen, en wij hebben 2 autos voor de deur, dus staat er altijd eentje als we 'op vakantie' zijn.
Keuze uit 120 huizen in onze straat is dan ruim voldoende. Daarnaast hebben we ook alarm. Dus kunnen ze beter bij de buren kijken :)

Maar dit bericht gaat nog volgens mij over de oude versie, waarbij ze je hele dashboard slopen als je navilock heb.
Naar de nieuwe is (nog!) niet zoveel vraag. Zodra de autos waar deze inpast veel 2e hands verkocht gaat worden, zal de vraag naar de deze navigatie systemen toenemen.

s-line

Forumguru
Bij de navilock heb ik nu al verschillende gezien dat het hele dashboard gesloopt wordt/is! Dan steken ze er een schroevendraaier tussen en is je hele scherm aan stukken plus dashboard, en heb je er zelf ook niets meer aan!

skodaboy

Forumguru
ik heb wel geen ingebouwde navi in de 02,maar heb wel een tom-tom ergens in de wagen liggen, voor het geval ik hem moest nodig hebben..
ook hier heb ik géén vast thuis adres in staan,maar een kruispunt wat uitgeeft op mijn straat..;)

Bovenaan Onderaan