Diefstallenplaag Antwerpen

lawewing

Forumguru
Ik heb het politiebureau in mijn woonplaats als thuisadres opgegeven. Succes als ze daar de boel willen leegroven! :maakmegek:

Ridley

Forumguru
Ik het adres van een oude jeugdvriend van me, die is tegenwoordig lid van een bekende brommerclub met nevenactiviteiten.

Zou ik als dief toch gelukkiger zijn met het adres van een politieman, LOL

Noord26

Forumguru
Je weet dat er dagelijks ook gemiddeld 2 verkeersdeelnemers overlijden in BE? Ga je dan niet meer deelnemen aan het verkeer of laat je jezelf echt bang maken?

s-line

Forumguru
Ik denk dat het allemaal wel mee valt met het leeg halen van je huis na dat ze het thuis adres hebben hoor! Dit soort dieven zijn een ander volk als woning inbrekers.:banghead: (Heb ik uit betrouwbare bron);) Deze mannen gaan over het algemeen voor het snelle geld.

Rick

Senior Member
Eens, er zijn makkelijker wegen om te weten of iemand op vakantie is. En van dat internationale netwerk van dievengilde die woninginbraken plegen moet je denk ik geen NSA achtige organisatiestructuren en processen van verwachten.

deusjevo

Forumguru
ivm dat weekje Centerparcs, mijn dealer gaf me de goede raad om niet je thuisadres op te slaan in de gps.

Opslaan van huisadres is ook wel weer handig in geval van een ongeval.
Politie heeft je adres dan snel getraceerd, vooral in geval van leaseauto, daar staat op het kentekenbewijs geen huisadres.
Bij mij staat in mijn mobieltje ook mijn telefoonnummer van vriendin opgeslagen onder: ICE = In Case Emergency

http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency

Adres van mijn huisarts staat ook duidelijk vermeld.

skodaboy

Forumguru
ik heb in mijn portefeuille een geplastificeerd kaartje met ICE-nummers,van m'n vriendin,huisarts,enz..

OctaviaWest

Actief lid
Nemen jullie dan ook telkens de boorddocumenten uit de wagen wanneer jullie hem ergens parkeren? Hier in BE staat op elk boorddocument (verzekeringsbewijs, inschrijvingsbewijs, keuringsbewijs,...) naam en adres van de eigenaar van de wagen. Daarmee weten ze nog veel sneller het thuisadres...

skodaboy

Forumguru
als het een leasewagen is staan de gegevens van de leasing op het inschrijvings en verzekeringsbewijs.
op het keuringsbewijs staan enkel de wagen gegevens vermeld,maar geen 'eigenaar' gegevens.
schrijf je een wagen of 'ander' voertuig in op je persoonlijke naam,dan staan die gegevens op het inschrijvings en verzekeringsbewijs vermeld.

@ OctaviaWest: in mijn wagen (géén leasewagen) zitten nooit de boorddocumenten als hij ergens staat geparkeerd
er zitten zelfs nog géén boorddocumenten in ondanks hij hier op de oprit en of in de garage staat.

thekawa

Forumguru
Een navilock heb ik nu in een passat. Naast dat het er niet uit ziet, moet je deze ook niet vergeten te plaatsen. Als ze je navi jatte en geen schade aan de navilock doet je verzekering niets uitkeren. Heb je geen navilock dan wel, echter kan je verzekering bij een nieuwe navi dit wel verplichten. Ik zou persoonlijk dan een Zenec nc2011D nemen. Kan veel meer dan de 510/columbus, goedkoper en stelen ze niet. Nja mn golf6 hebben ze idg in zn geheel meegenomen.....

RogerS

Forumguru
Ik vraag mij ook af wat de Zenec meer kan dan de Columbus. Bij de Columbus kun je nog tenminste een Premium Carkit, die RSAP ondersteunt, op aansluiten. De Zenec is wel beduidend goedkoper (more value for money).

OctaviaWest

Actief lid
@ OctaviaWest: in mijn wagen (géén leasewagen) zitten nooit de boorddocumenten als hij ergens staat geparkeerd
er zitten zelfs nog géén boorddocumenten in ondanks hij hier op de oprit en of in de garage staat.

Rijd je dan zonder boorddocumenten rond of neem je ze overal mee naar binnen als je ergens parkeert?

Majefloti

Forumguru
Ik ben idd bang dat we er weinig aan kunnen doen tenzij het een heterdaadje wordt..... Andere optie is een sticker op de auto met 'WIE DURFT" en dan krachtstroom op de carrosserie :D.
Keihard aanpakken die gasten, allemaal in een grote chinook proppen en laadklep boven oceaan losgooien.

EdK

Forumguru
Wat kan een Zenec meer als een Columbus vraag ik mij af?
Wel als zenec bezitter kan ik zeggen niet veel meer maar ook niet minder.
Maar wat zijn pluspunt is ,dat hij goedkoper is geen ingebouwde HD heeft (min ? )
Als je later opties wilt bijkopen dat je goedkoper uit bent dan met de orginele
Kaart updates goedkoper en wel up to date.
Dat je vanuit dealer maar ook vanuit fabriek een goede service hebt met snelle antwoorden op vragen.

Noord26

Forumguru
Dat hij goedkoper is en betere ondersteuning heeft staat vast idd. Maar dat @thekawa glashard zegt dat een Zenec NC2011D veel meer kan als een Columbus/RNS510 slaat helemaal nergens op. Ben zelf in het bezit van de standaard Columbus en heb de Zenec uitvoering bekeken en laten beschrijven door de verkoper (@EdK komt die van jou ook niet bij de Tijger hier in Tilburg vandaan?), maar ik zag op prijs en service geen meer mogelijkheden (op DAB+ ontvangst na).

verplichten. Ik zou persoonlijk dan een Zenec nc2011D nemen. Kan veel meer dan de 510/columbus, goedkoper en stelen ze niet.

Bovenaan Onderaan