JeeWee
Actief lid
Om Maxima maar te citeren: "hij is een beetje dom geweest". Ik heb het gepresteerd om in mijn week oude O2, net na het overschakelen op LPG (gelukkig maar...), op aangeven van de boordcomputer dat de benzinetank bijna leeg zou zijn bijna 48 liter diesel getankt :ahum:. Ik praat de techneuten even na, dat zou niet moeten kunnen. Het was bij pomp 13 :722: wel even wurmen met de vulopening en de brandstofopening, maar na twee 'mislukte' pogingen kreeg ik er toch bijna 48 liter in....... En achteraf vond ik het ook wel vreemd dat ik geen octaangetal boven de slang op het apparaat vond. Maar ik was met mijn hoofd even ergens anders. Héél ergens anders.
'Excuses' heb ik dus wel, maar zijn weinig relevant. Ik heb die slang er ingedrukt, ik heb ook nog afgerekend, en er viel me eigenlijk niets op . Gelukkig ben ik (volgens mij) op LPG naar huis gereden, heb m geparkeerd. 's Avonds, bij het lezen op teletekst van de nieuwe recordadviesprijs voor benzine, heb ik mijn bonnetje er maar eens bijgepakt om te kijken wat ik eerder die dag had betaald. Hmmm, EUR 1,309..... F**k, voor diesel. <nog veel meer vloeken>.
Ik heb uiteraard mijn ezelmuts :grin: direct opgezet, en vanmorgen maar eens een telefoontje met de leasemaatschappij gepleegd. Eerste reactie: "dat kan helemaal niet, dat past niet." Nou, als je maar je best doet past alles (no pun intended). Vervolgens afgesleept naar de dichtstbijzijnde dealer, en die heeft in totaal 52 liter 'brandstof' uit het systeem gehaald. Ook hier was de eerste reactie: "da's wel knap, dat kan namelijk helemaal niet." Ze dachten erover een aparte prijs voor me te gaan regelen. En bedankt!
De tank hebben ze niet helemaal leeg kunnen krijgen; er is dus wel een restje diesel (?) blijven zitten, dus zijn ook de leidingen 'doorgespoeld' met benzine, en is het brandstoffilter gereinigd. Inmiddels rijd ik weer op benzine, om ten eerste de diesel zo veel mogelijk te mixen en het aandeel diesel-per-liter zo laag mogelijk te houden en ten tweede de leidingen verder door te spoelen. De kosten? Tja, met een leasebak is het even afwachten, maar ik reken er maar vast op dat er een aardige 'herinnering' komt aan mijn stunt.
Ik ben benieuwd of dit echt een uniek gevalletje is, en waarom het niet zou moeten kunnen. Heeft dat te maken met de grootte van vulopening en slang? Of een 'mismatch' zodat de pomp automatisch af zou moeten slaan? Als er forummers zijn die ervaring hebben met eventuele gevolgen (qua moterschade ofzo) zou ik een reactie ook op prijs stellen. En ja, dit overkomt me geen tweede keer. Denk ik. Hoop ik.
'Excuses' heb ik dus wel, maar zijn weinig relevant. Ik heb die slang er ingedrukt, ik heb ook nog afgerekend, en er viel me eigenlijk niets op . Gelukkig ben ik (volgens mij) op LPG naar huis gereden, heb m geparkeerd. 's Avonds, bij het lezen op teletekst van de nieuwe recordadviesprijs voor benzine, heb ik mijn bonnetje er maar eens bijgepakt om te kijken wat ik eerder die dag had betaald. Hmmm, EUR 1,309..... F**k, voor diesel. <nog veel meer vloeken>.
Ik heb uiteraard mijn ezelmuts :grin: direct opgezet, en vanmorgen maar eens een telefoontje met de leasemaatschappij gepleegd. Eerste reactie: "dat kan helemaal niet, dat past niet." Nou, als je maar je best doet past alles (no pun intended). Vervolgens afgesleept naar de dichtstbijzijnde dealer, en die heeft in totaal 52 liter 'brandstof' uit het systeem gehaald. Ook hier was de eerste reactie: "da's wel knap, dat kan namelijk helemaal niet." Ze dachten erover een aparte prijs voor me te gaan regelen. En bedankt!
De tank hebben ze niet helemaal leeg kunnen krijgen; er is dus wel een restje diesel (?) blijven zitten, dus zijn ook de leidingen 'doorgespoeld' met benzine, en is het brandstoffilter gereinigd. Inmiddels rijd ik weer op benzine, om ten eerste de diesel zo veel mogelijk te mixen en het aandeel diesel-per-liter zo laag mogelijk te houden en ten tweede de leidingen verder door te spoelen. De kosten? Tja, met een leasebak is het even afwachten, maar ik reken er maar vast op dat er een aardige 'herinnering' komt aan mijn stunt.
Ik ben benieuwd of dit echt een uniek gevalletje is, en waarom het niet zou moeten kunnen. Heeft dat te maken met de grootte van vulopening en slang? Of een 'mismatch' zodat de pomp automatisch af zou moeten slaan? Als er forummers zijn die ervaring hebben met eventuele gevolgen (qua moterschade ofzo) zou ik een reactie ook op prijs stellen. En ja, dit overkomt me geen tweede keer. Denk ik. Hoop ik.