Diesel of benzine/lpg

rickske

Actief lid
Voor mij ook geen LPG niet meer,omdat ik tot 4 jaar geleden met een toyota avensis op lpg heb gereden en na 70.000km bijna alle kleppen waren ingebrand ondanks het laten stellen van de kleppen iedere 15.000km en een zeer dure instalatie volledig computergestuurd en een ringtank in de koffer,waarbij altijd de vrees is van een lekke band te hebben omdat ik geen reservewiel in de koffer had.Ik had wel een spuitbusje in de koffer liggen voor een noodreparatie en dit heeft me wel eens uit de nood geholpen toen ik in een spijker was gereden,maar als je band goed beschadigd is helpt zo een spuitbusje niet veel.

Geef mij toch maar lekker een diesel.
 

guitar_billy

Senior Member
ik ben dik tevreden geweest met m'n Rover 620 op gas. heerlijk, goedkoop en nog genoeg ruimte in de kofferbak om spullen in kwijt te kunnen. vermogensverlies was niet noemenswaardig (ik kon verschil niet merken met normale benzine).

ah, heb wel 1 keer in hartje zomer op weg naar Luxemburg op benzine moeten overschakelen omdat de motor warm werd.

verder naast regulier onderhoudt nooit problemen gehad. vindt het alleen wel jammer dat het aan de autobahn in duitsland zo moeilijk is LPG te tanken, maar volgens mij is dat de laatste jaren ook aan het veranderen...
 

Droopy

Actief lid
Mijn vorige auto reed op LPG en ik heb er nooit problemen mee gehad. Het enige nadeel is dat ik om de dag moest tanken. Toch na een keer diesel te rijden hoef ik geen benzine meer, de lage toeren vind ik persoonlijk een stuk rustiger rijden.
Maar zoals hierboven al een paar keer gemeld: zelf rijden = zelf beslissen.
 

EricG

Nieuw lid
Regelmatig tanken vind ik niet zo'n punt
In Belgie doet LPG 's zomers zelfs maar 33 cent, in de winter rond de 41. Aan de grens wonen heeft dus zo zijn voordelen voor LPG rijders.
Diesel heb ik weinig ervaring mee, lijkt me ook een prima brandstof vooral voor boven de 30dkm per jaar
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ook een nadeel van LPG is dat je niet overal kunt tanken. Ook niet in het buitenland. Hou daar wel rekening mee.


Sterkte met je keuze.
Marcel
 

DeSeum

Nieuw lid
Begin 2005 reed ik de 1.9 TDI O2 combi. Na verandering van werkgever rijd ik nu 2.0 Fsi O2 Combi. (vanwege de afstand moest ik benzine rijden) Ik heb wel proef gereden in de 1.6 FSI maar ik vind hem te weinig kracht hebben. Zeker als je wilt inhalen van 80 naar 120 is hij super traag. Als ik jou was zou ik de 1.9 TDI nemen. Die gaat in 8 sec van 80-120 ipv 17 sec van 80 naar 120!!!

Succes met je keuze
 

Spiegeltje

Senior Member
Tja dat het je werkgever niet uit maakt dat snap ik. Die verwerkt gewoon de fiscale waarde van de door jouw gekozen auto in de salarisadministratie. Hoppa jaarlijks 22% naar de fiscus (die er ook al BPM/BTW over gevangen heeft).

En diesel is over het algemeen in aanschaf en dus ook fiscaal gezien duurder. Een LPG installatie daartegen telt fiscaal (nog) niet mee.

Dus als je een diesel wilt, wat persoonlijk ook mijn keuze zou zijn als het niets uitmaakte, prima maar ik heb geen zin om daar maandelijks (een x aantal jaar) voor te bloeden via m'n loonstrook.
 
En het voordeel van een LPG tank is dat je ook nog een bezine tank hebt, en dus ook op benzine kan rijden als je even geen LPG tegen komt.
 

Olaf

Lid
Ik stond voor dezelfde keuze. Mocht benzine gaan rijden maar na 8 jaar diesel miste ik toch wat tijdens de proefrit (1.6MPI). Met name de tussensprints op de snelweg zou me gaan irriteren.

Uiteindelijk heb ik dus voor de (iets) duurdere diesel gekozen maar ik heb nog geen seconde spijt gehad.
 

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ga denk ik toch (civic) diesel rijden.

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/ot.gif /forum/images/graemlins/407.gif
 

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb nog een LPG gids 2005 in de aanbieding. Ga denk ik toch (civic) diesel rijden.

[/ QUOTE ]

Maar ik weet het nog niet zeker; de leasemij deelde me vandaag mee dat er 5,5 maand levertijd is. Dit is een probleem binnen onze leaseregeling, aangezien auto's met levertijd van een half jaar of meer niet mogen worden besteld. En als ik over een maandje wil bestellen, dan ....... /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/1439.gif

Dus ik houd de LPG gids nog even. Als ik definitief heb besloten zal ik het melden.

JettaFreak
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
PS, niet zo katten heren, het is een persoonlijke keuze. Kies wat je zelf wilt en wat je een goed gevoel geeft. Vergeet niet dat zowel diesel als LPG de laatste 15 jaar enorm verbeterd zijn

[/ QUOTE ]

hulde /forum/images/graemlins/worshippy.gif
 

JettaFreak

Actief lid
@EricG: De LPG gids blijft bij mij. Sorry....

Na veel gebakkelei en ritjes naar Pon Mobiel in Leusden hebben we vooralsnog besloten om een Octavia op LPG te gaan bestellen. Eindelijk gekozen..... pfff....
 

webber

Lid
LPG en FABIA 2 Sport

Ik heb een Fabia Sport tiptronic besteld welke over 3 weken zal worden afgeleverd. Hij komt op gas-fx, is er al iemand die daar ervaring mee heeft?
 
Bovenaan Onderaan