Diesel of benzine

dirksan

Actief lid
Mijn vader wil zijn huidige Golf PLus 1.9 TDI (105 pk) vervangen door een nieuwe Golf Plus met DSG.
De verkoper raadt nog steeds een diesel aan. Mijn vader doet slechts zo'n 10.00 km per jaar.
Ik zou voor de benzine gaan maar ik twijfel tussen de 1.2 tsi en de 14.tsi. Graag jullie mening

CDK

Forumguru
Ik zou bij 10000km absoluut voor benzine gaan! diesel is ten 1e in dit geval veel duurder en ten 2e is korte stukjes rijden voor een diesel nóg schadelijker als voor een benzine motor, om het nog maar niet over de regeneratie van het bij een diesel aanwezige roetfilter te hebben....

ik zou voor een 1.2 TSI met chiptuning gaan of als je dat niet wil een standaard 1.4 TSI

Joske

Forumguru
@Corné de Kluijver
als ik het goed zie, is de TS een Belg en dan is de diesel wel goedkoper dan benzine ;)

@dirksan Maar zelfs voor België is 10.000km per jaar te weinig om diesel te rijden. Dit duidt waarschijnlijk ook op veel korte ritten wat nefast is voor een diesel. Als jouw vader nog steeds sportief wil toeren zou ik voor de 1.4 TSI gaan en in het andere geval de 1.2 TSI.
Op het forum is al veel gezegd en geschreven over de verschillen tussen de 1.4 en 1.2 TSI, zou zeggen gebruik de zoekfunctie nog een keertje en is er dan nog iets onduidelijk: vraag maar raak ;)

CDK

Forumguru
indien van België, dan lekker voor de 1.4TSI gaan, aangezien chippen daar niet legaal is.

CDK

Forumguru
handbak Corné, handbak :tongue:
tuning is nog 17 maanden wachten ;) (en dan wordt het toch zobiezo JD gecombineerd met een mechanische aanpassing ook, maar zover zijn we nog niet ;) )
Neem die kortingsvoucher toch maar mee de 28e, die is 2 jaar geldig ;) maar JD is een prima zaak, niets mis mee behalve de prijs dan ;)

CDK

Forumguru
Vorige groepsaankoop, remember..?
ja ok, dat is waar, maar niet zoals we nu bij TVS krijgen.... En als Joske daar zelf een afspraak maakt, vrees ik dat hij het volle pond moet betalen... Maar JD behoort zonder twijfel tot de top tuners van NL

Joske

Forumguru
ik moet zeggen dat het toen het zo goed als in orde was voor de Faab te tunen, ik een heel mooie prijs met Mark (RaceEend) heb kunnen bedingen.. en dat was niet de prijs die op de website stond ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
@VEEJAY
je handtekening trouwens aangepast? waar is die 200pk naar toe :tongue:

Afdingen is trouwens regel nummer 3 in het boek: "hoe word ik rijk"
geschreven door een Nederlander dacht ik.. :deuk:

• Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Ben nog steeds niet wezen rollen in de 4 jaar dat ik de auto heb, en nu kan het voor 15 euro !! (Credits to Corneee met zijn DSGee). :thumbsup:

Ik durf niet, ben namelijk mensenschuw (volgens mijn therapeut moet ik eerst via internetfora contact proberen te maken met andere soort mensen) dus heb ik de PK's maar even weggelaten tot na jullie meeting.

Ik durf overigens wel al met autoverkopers te praten, want die zijn altijd heel aardig. :)

Bovenaan Onderaan