Hallo, wil jullie nog even verder updaten:
Wagen is altijd perfect onderhouden geweest bij een officiële garage die alles van volkswagen-groep doet (dus ook skoda). Volgende onderhoud was op 60 000 km wat dus nooit gehaald werd.
De wagen werd tevens gekocht een garage (niets illegaals/slechte kwaliteit dus).
Ik werd wel doorverwezen naar de grote verdeler uit mijn regio (garage Thoen). Deze houden mij nu al 2,5 weken aan het lijntje. Ze hebben enkel even kort gereageerd op een aangetekend schrijven dat ze dit niet appreciërden en waar ik het recht vandaan haalde.... Niets van uitleg dat ze er met bezig zijn, navraag doen, skoda gecontacteerd hebben, .... Noch geven ze mij de mogelijkheid om de versnellingsbak er te laten uithalen (want wagen is uiteraard immobiel) om die dan bij hun te laten open leggen. Is inderdaad precies een implosie geweest van binnen naar buiten (bevestigd door 3 garagisten in tussentijd), maar garage Thoen legt dit gewoon naast hun neer en blijven vasthouden aan wagen naar hun te laten slepen en een zware diagnosekost (goed voor samen 1000 € zonder return). Voorstellen worden genegeerd, .... Ben volledig het vertrouwen kwijt hoe er met cliënten wordt omgesprongen van de groep volkswagen.
Zelfs toen ik aangaf dat het belangrijk was voor andere cliënten/dat er misschien nog fouten konden zitten bij andere versnellingsbakken >wat kan leiden zelfs tot een ongeval met/zonder dodelijk afloop, raakt hun dit niet/interesseert hun dit niet.
Het enigste waar ze precies op wachten is of ik er een advocaat op zet en naar de rechtbank stap of niet.... Uiteraard maken ze ook mijn rekening (of ik bereid ben er voldoende kosten in te investeren nog) en proberen ze mij zo klem te zetten. Ook niets van communicatie....ik ben zwaar ontgoocheld hoe een importeur ook dergelijke verdelers steunen.... men zou zeggen dat veiligheid (en nazicht bij dit) toch wel belangrijk zou zijn.... niet dus.
PS, de garage staat inderdaad bij een gewone garagist (doet alles van wagens) - was uit praktisch oogpunt, ik geraakte niet binnen bij de garage. Ik moest ook nog thuis geraken en die garage was het dichtst bij mijn schoonouders. Mijn vrouw en ik werken beiden in de zorg en dat maakt het niet altijd een evidentie => met twee kindjes en onze uren is het niet gemakkelijk alles te regelen.... van daar kon ik naar huis gebracht worden.
Het onderhoudsboekje is prima in orde btw, dus is ook geen issue