Digi-Chip

Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDguy

Forumguru
Vandaag bij VTune Chiptuning in Huizen een Digi-Cip laten plaatsen, die het vermogen opkrikt van 105 naar 135 pk en de trekkracht van 250 Nm naar 320 Nm :dankje:
Digi-Chip.jpg
Makkelijk te plaatsen in 15 seconden en ook weer te verwijderen.

Advies om hem bij wijzigingen aan electronica, zoals bijv. voor mij, komende week bij Antera gepland staat, tijdelijk te verwijderen.

Op de terugweg naar Bergen op Zoom natuurlijk even uitgeprobeerd en ik vond de power nu al vergelijkbaar met die ik gewend was uit de Passat (140 pk), terwijl er een "inleerperiode" is, van een paar honderd kilometer :jaja:
 

Joske

Forumguru
Behoud fabrieksgarantie??

Dat geloof je nu toch zelf niet Guy? :sterretjes:

enneuh.... hoeveel km staan er ondertussen op je bolide? die kan toch nog niet ingereden zijn op die week? :)
 

Joske

Forumguru
Hop een standaardprogje er in en klaar... lijkt mij echt niet de juiste manier van "tuning" :nono:
 

CDK

Forumguru
@DVDguy, ik wil je zo pas verworven trots niet afkraken, maar hier krijg ik koude rillingen en onaangename kriebels van. Ik hoop uiteraard dat je er veel en lang plezier van mag hebben, maar eigenlijk is dit het soort "tuning" waar je NOOIT aan zou moeten beginnen....
 

CDK

Forumguru
de old skool powerbox tegenwoordig omgedoopt tot externe ECU is al een minder fraaie vorm van tuning, maar die worden dan nog netjes afgesteld en afgeregeld op je motormanagement en bovendien een check in een programma als VCDS om te zien of de wijzigingen veilig zijn en er geen rare waarden te zien zijn (bij een goede tuner tenminste) maar zoals hier gehandeld is niet de juiste manier.
 

DVDguy

Forumguru
Placebo's hebben ook nut, dus laat mij nu lekker..... :D

Wat maakt nu dat jullie zo kritisch zijn?
Alle waar naar zijn geld
 

DVDguy

Forumguru
Als het om een privé auto zou gaan, zou ik het misschien op een andere manier doen, maar voor een lease auto is dit in mijn ogen een prima oplossing; just my 2 cts.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wel lekker goedkoop... Voor 250 euri's ben je het mannetje
We hadden hier tot voor kort iemand die dit waarschijnlijk toch wel "schandalig duur" zou hebben genoemd:
Omzet per uur = (3600/15)*€250 = €60.000,00 (15 seconden werk)

En als we de totale benodigde tijd inclusief openen en sluiten motorkap redelijkerwijs op 5 minuten schatten:
Omzet per uur = (60/5)*€250 = €3.000,00...



:maakmegek:
 

Joske

Forumguru
Powerboxen.. piggybacks.. extra weerstandjes.. dat is gewoon niet de "juiste" manier van tunen.

Vraag me wel af wat deze digichip juist doet? Maakt hij gebruik van de aanwezige meetwaarden in het motorblok en koppelt ie daar vervolgens nieuwe waardes aan?

Plus het is gewoon een programma inladen (op voorhand op basis van je motor) en hop in de motor.


Zoiets moet gewoon goed gebeuren en daar moet je toch voor op andere adressen zijn. (Wil je dan toch mbhv een externe ECU aan de slag gaan)
 

Joske

Forumguru
VagTechniek:

http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index&cPath=171

Het aternatief voor klassieke chiptuning is de Vagtechniek ECM (External Control Module), ideaal voor leasewagens, auto's in fabrieksgarantie en motoren waarbij chiptuning in het originele motormanagement nog niet mogelijk is.

Hoe het werkt


De Vagtechniek ECM is een separaat motormanagement welke onder de motorkap op de originele kabelboom wordt aangesloten. Vermogenswinst wordt bereikt door bepaalde sensorwaardes aan te passen voordat deze gelezen worden door de originele motorcomputer. Deze aanpassingen gebeuren op een intelligente manier: zo zijn de getunede waardes beschikbaar afhankelijk van gaspedaalstand en toerental.

Voordelen

  • Echte vermogenswinst
    Tot 30% vermogenswinst, getest op onze vermogensbank op zowel prestaties als betrouwbaarheid.
  • Onzichtbaar
    De ECM kan met een paar minuten worden verwijderd, de tuning is dan niet meer te traceren.
  • Veilig
    Alle beveiligingen in de originele motorcomputer blijven intact, ook na een fabrieks-software-update blijft de tuning werken.
  • Waardevast
    De ECM kan meegenomen worden naar uw nieuwe auto, nadat deze door ons opnieuw is geprogrammeerd.
JD-engineering:

http://www.jdengineering.nl/1-6-tdi-cr-105pk-110pk/

Externe tuning.
Er zijn enkele nieuwe VAG computer die zo sterk beveiligd zijn dat geen van bovenstaande manieren toepasbaar is op de ecu van de auto (de software is op dat moment simpelweg (nog) niet te bewerken). De enige manier om de auto dan toch te kunnen tunen is dmv een externe computer. De externe computer wordt dan incl zijn eigen kabelboom geplaatst in het motorcompartiment. Modellen waarbij deze manier van tuning van toepassing is, worden expliciet vermeld bij ons op de site. Voor sommige bestuurders heeft deze vorm van tuning voorkeur, gezien dit systeem zelf te demonteren is.
Neem contact met ons op als u informatie wilt over de beschikbaarheid van een externe ecu voor uw auto.
 

Joske

Forumguru
Idd..

"ik doe er mijn 4 jaar mee en diegene die na me komt en denkt een goed onderhouden tiptop Octavia te kopen met zijn zuurverdiende centjes maar krijgt er een misbruikt exemplaar voor in de plek."


Laten we dit topic maar snel terug vergeten :lezen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan