Digitale brandstofmeter zit vast.

Joske

Forumguru
dan zou je koolstoffilter verstopt geraakt kunnen zijn, @turboturbo weet daar alles van.. (een duur grapje, achteraf bezien)

(er even van uitgaande dat het op jouw auto aanwezig is natuurlijk, systemen kunnen verschillen.) Welk type motor heb je? (bij voorkeur ook een motorcode)
 

Joske

Forumguru
in ruimte waar reservewiel al dan niet ligt kleeft een sticker, naast het aantal kW vindt je dan de motorcode. 3 cijfers bij oudere modellen en 4 cijfers is ook mogelijk bij de nieuwere modellen.

zal een BTS zijn in jouw geval vermoed ik.
 
@Joske . Eventjes gekeken op de sticker. Motorcode is BTS 9559. Ik heb geen toestemming om dat bestand dat je opgeeft te raadplegen:arghh:
 

Joske

Forumguru
dat weet ik.. ik zie dat het nog niet "goedgekeurd" is door @Pasqual (bij deze subtiel aan zijn oren trekken sé ;) )

pas daarna kan je het desbetreffende bestand openen. Sorry :)
 
Ok, ik ben hier ook nieuw en begrijp dat ik eerst door de ballotagecommissie gescreend moet worden :lezen:.(Ben benieuwd hoe men dat doet :jaja:).
 

Joske

Forumguru
het is niet JIJ dat gescreend moet worden, het is mijn BIJLAGE dat gescreend moet worden é :D
 

Joske

Forumguru
ik heb het bestand opgemaakt rond motorcode BTS, was er 100% zeker van dat het die motor zou zijn. Er is in die bouwjaren maar 1 type 1.6 benzine gebruikt, daarmee wist ik ook ineens de motorcode. ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
daadwerkelijk een dure les in had geleerd en aldus gewaarschuwd heeft, is dacht ik onze forum pensionado ;) @Canon-Eye
Dat is correct - maar dat had wel betrekking op een Fabia 1 (2002). Of in de FII ook zo'n filter op diezelfde manier met de vulleiding is verbonden kan ik je niet vertellen (maar anderen ongetwijfeld wel).

Het was destijds inderdaad een behoorlijk prijzige excercitie - reden genoeg om sindsdien na het afslaan van het vulpistool alleen nog op de eerstvolgende hele liter af te ronden en niet verder te druppelen... (ongeacht met wat voor auto ik op dat moment ben).
 

Joske

Forumguru
als mijn upload goedgekeurd geraakt kan je inderdaad in de detailtekening zien dat er nog steeds een verbinding met de vulleiding is, dus het kan in dit geval zeker ook van toepassing zijn..
 
@Joske , perfect stuk werk. Ik denk alleen dat dit voor mij een beetje te hoog gegrepen is. Ik hoop dat dit niet voor mijn auto van toepassing is, anders wordt het "kassa". Eén ding heb ik wel geleerd .......na de eerste klik van de vulslang stoppen met tanken.
 

Joske

Forumguru
bekijk het nog even é ;), rij de tank zo goed als bijna leeg en vul hem vervolgens voor de helft en zie wat de vlotter doet ;)
 
waar dient nu dat koolstoffilter voor? Komt daar de brandstof soms terecht dor dat kleine gaatje onder de vulopening? Bij lekken komt het dan niet buiten de auto dus.
Maar werkt het met dieselauto 1.2greenline ook zo?
Ik tank wel eens tot nok toe vol (incl pinnetje indrukken met vulpistool) dan gaat er dus nog 12 liter extra in, maar is ook wel eens fout gegaan en net overstroomd. In Luxemburg wil ik wel eens gretig zijn met de dielsel naar en van de wintersport. \als zo'n filter dan verzadigd en vervangen moet worden voor veel geld is dat de besparing niet waard. Hoor het graag even of dit dus ook voor dielselFabia's geldt ( de mijne van oct 2010)
 

Wild Chocolate

Senior Member
Dat filter is volgens mij om de bezinedampen bij het tanken niet vrij te laten komen in de atmosfeer. Dus voor het milieu, en misschien voor degene die tankt om niet bedwelmd te raken.

Voor zover ik weet is dat bij Diesels niet aanwezig. (Ik tank de Fabia's van de zaak ook tot de strot vol met Diesel, en nog niets stukgegaan daar).
 
Bovenaan Onderaan