Dikke Golf IV met 300 PK

ertromp

Forumguru
Bij TVS zag ik op de meeting vorige week zondag een Golf IV te koop staan. Helaas niet gefotografeerd naar je ziet rechts een klein gedeelte in beeld.

DSC_0212.JPG

Dat is een R32 ombouw.

Voorzien van een compressorkit: 389pk bij 433Nm

skodaboy

Forumguru
idd,dikke/vette uitvoering..

maar die rolkooi op deze manier er in trekt op niet veel,in het dashbordkastje geraken is ook niet gemakkelijk zo te zien..:mad:
de achterbank is op deze manier toch onbruikbaar,dus weg met die handel..
en zo als @Skodatek1 zegt plaats 2 Recaro kuipstoelen is veel beter en komt "ruiger" over..;)

VEEJAY

Forumguru
Niet mooi, ik zal wel te oud nu zijn voor dit soort dingen. Mjn Octavia was ook flink snel maar zag er nog normaal uit.

Net ook tijdens voetballen in gesprek met een jong knaapje die zijn Golf IV 1.8T nu op 210PK heeft staan nu al de nodige technische ellende heeft maar graag toch 300pk wil. Ik vind het maar een hoop gedoe.

Doe dan gewoon een 2.0TSI 220pk met chip en je bent er ook.

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Een Golf met 300+pk is ook niet echt bijzonder meer te noemen natuurlijk.
Er rijden er in nederland veel rond met 400+ (en 500+) pk's uit een 1.8 20vt uit de gti
Laten zitten dat blok , deze gaan stukken beter als zon atmosferische 3.6 met 300pk.
Golf wordt er enkel lomp en log van.

Skodatek1

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat een 3.6 met 300 PK lomp en log loopt bij een Golf.
Veel power bij relatief weinig gewicht gaat als een speer, alhoewel 4x4 beter zou zijn om de PK'tjes op de wielen mooi te verdelen.

CDK

Forumguru
@Skodatek1, ik denk dat @Luuk Thijssen dat bedoelt in vergelijking met een lichtvoetigere zwaar geblazen 1.8, een turbo motor heeft natuurlijk een compleet andere opbouw, waardoor hij ook al snel sneller aanvoelt.

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen, mijn S2 2.0 TDI en m'n huidige 3.6 FSI met 4x4 scheelt 124 kilo op kenteken, 1490kg - 1614kg persoonlijk vind ik dat nog erg meevallen, maar lichtvoetig is anders ;)

LT83

Forumguru
Kan me niet voorstellen dat een 3.6 met 300 PK lomp en log loopt bij een Golf.
Veel power bij relatief weinig gewicht gaat als een speer, alhoewel 4x4 beter zou zijn om de PK'tjes op de wielen mooi te verdelen.

Wat denk je dat zo'n relatief zware motor in de neus met het weggedrag doet?
Niet voor niets dat uit vele tests blijkt dat de V GTI veel fijner en scherper stuurt in vergelijk met de V R32

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skodatek1

Forumguru
Daarom schreef ik ook een 4x4 is beter met zo veel PK's!

En in dit geval is een Golf al niet zwaar en dus met veel power is de handling minder.

Bovenaan Onderaan