Dikke Golf IV met 300 PK

LT83

Forumguru
Beter voor de tractie, maar niet per definitie voor de grip in snelle bochten hoor, een 4x4 maakt hem weer een stukje zwaarder.
Dus omdat de golf relatief niet zwaar is zal de handling minder zijn bij veel power?
Een zware S8 heeft dus met veel power een betere handling dan een lichte golf GTI, ik vind dat een vreemde beredenering!
 

Skodatek1

Forumguru
Ik geloof dat je het niet helemaal snapt.
Een S8 is ook een hele andere auto met ander gewichtsverdeling.

Je zegt zelf: een zware 3.6 in een golf voelt zich log aan, dus ander weggedrag.
Ik zeg: dan beter een 4x4 voor de krachtenverdeling. (kijk maar naar Audi enz.)

En met die 'handling' bedoel ik in dit geval de power op de wielen, die worden bij een Audi RS 6 bijv. op alle 4 de wielen gebracht dus een betere krachtenverdeling. Kijk maar hoe die weg sprint van 0-100.

En bij de Golf die mijn weten geen 4x4 heeft is dit dus anders. Al die 'meer' PK's is voor de Golf dan moeilijker te handelen.
 

LT83

Forumguru
Het voorbeeld wat ik gaf met de R32 slaat juist op een zware motor met 4x4 in vergelijk met een lichtere motor met fwd in dezelfde auto...die golf heeft dus wel 4x4...maar goed.
4x4 geeft niet per definitie sportiever weggedrag, wel meer grip bij 0-100 en natte omstandigheden uiteraard.
Het heeft voordelen en nadelen, blijft een eindeloze discussie.
Neemt niet weg dat mijn volgende auto ook geen voorwielaandrijving meer gaat hebben hoor, erger mijzelf regelmatig aan gebrek aan grip bij 0-100 en vanuit de bocht.
 
Bovenaan Onderaan