Goedemiddag,
Onze Skoda Octavia Combi (2004, 150k) gaf zondagavond continue het signaal dat koelvloeistof te warm werd. Uiteindelijk Wegenwacht gebeld en die zei dat het waarschijnlijk de thermostaat was. Heeft ons uiteindelijk wel naar huis gesleept want hij kon het niet maken.
Net de garage (Skoda dealer) aan de lijn gehad en schrok van het verhaal. Koelinstallatie in zijn geheel vervangen (en dus ook riem). Doordat er schade is ontstaan (probleem blijkt al langer aanwezig te zijn geweest) ook bijkomende reparaties (carter o.a.). Totale kosten: 13-1400 euro.
Pas daarna kan men de koppakking testen en weet men of die vervangen moet worden. Dat kost ons eventueel nog 1000 euro.
Als het enkel die eerste reparatie was geweest, dan konden we daar nog over nadenken. Maar dat we nu totaal nog niet weten (garage kon er niets over zeggen) of daar wellicht nog 1000 extra bij komt, dat maakt het wel anders.
Heeft iemand een idee hoe waarschijnlijk het zou kunnen zijn dat de koppakking lekt en of we dit überhaupt zouden moeten doen? Auto bevalt verder prima en is nog in goede staat (nou ja, voor zover we dat kunnen zien... Maar dit soort bedragen zijn wel erg veel voor zo'n auto, lijkt me...
Alvast bedankt voor je antwoord.
Groet,
David
Onze Skoda Octavia Combi (2004, 150k) gaf zondagavond continue het signaal dat koelvloeistof te warm werd. Uiteindelijk Wegenwacht gebeld en die zei dat het waarschijnlijk de thermostaat was. Heeft ons uiteindelijk wel naar huis gesleept want hij kon het niet maken.
Net de garage (Skoda dealer) aan de lijn gehad en schrok van het verhaal. Koelinstallatie in zijn geheel vervangen (en dus ook riem). Doordat er schade is ontstaan (probleem blijkt al langer aanwezig te zijn geweest) ook bijkomende reparaties (carter o.a.). Totale kosten: 13-1400 euro.
Pas daarna kan men de koppakking testen en weet men of die vervangen moet worden. Dat kost ons eventueel nog 1000 euro.
Als het enkel die eerste reparatie was geweest, dan konden we daar nog over nadenken. Maar dat we nu totaal nog niet weten (garage kon er niets over zeggen) of daar wellicht nog 1000 extra bij komt, dat maakt het wel anders.
Heeft iemand een idee hoe waarschijnlijk het zou kunnen zijn dat de koppakking lekt en of we dit überhaupt zouden moeten doen? Auto bevalt verder prima en is nog in goede staat (nou ja, voor zover we dat kunnen zien... Maar dit soort bedragen zijn wel erg veel voor zo'n auto, lijkt me...
Alvast bedankt voor je antwoord.
Groet,
David