Pfff... paar daagjes naar Eurodisney geweest. (met de CX5 overigens). Had ook thuis kunnen blijven met een zakje popcorn. Best amusant hier...
Dank voor alle mensen die inhoudelijk reageren. Dank ook aan de mensen die dat denken te doen, maar die toch een beetje ontsporen. Willen jullie hiervoor aub een eigen topic aanmaken? Deze is van mij
Goed, nu weer on track:
Dat de 2.0's (zowel van mazda als van skoda) lekkerder/vlotter rijden is evident. Ben wel weer een stapje verder: de octavia voelt te veel als een stap terug. En er rijden er gewoon te veel van. Als ik de auto zie heb ik niet een "wow, mooi ding" gevoel. En dat wil ik wel bij een auto. Resteren dus de CX5 en de Superb 1.6 DSG. Beide geven mij dat gevoel wel. Wat is dan belangrijker? Ruimte/gadgets, of rijplezier/power. Iemand wel eens CX5 gereden? Rijdt echt goed, geen vergelijk met de S2 die ik ook 180000 km heb mogen rijden. Die was fijn op de snelweg, maar om daar nou even lekker een potje mee te gaan sturen? No thank you... Dat geldt natuurlijk ook voor de S3. Een stuurauto is het zeker niet. Maar een gadget auto wel: mooie navi, met carplay, adaptieve cruise control, dsg, panodak. Allemaal erg lekker speelgoed.
Momenteel slaat de voorkeur licht uit naar de S3. De snelheid had ik afgelopen periode, de gadgets deze keer. Zoiets. En dan zien we over drie a vier jaar wel weer verder. Voor wat betreft de 6 (iemand vroeg ernaar). Die stond inderdaad op mn lijstje. Maar is afgevallen: ik ben bang dat er binnen nu en 1,5 jaar een nieuwe 6 komt, en dan is ie verouderd. Daarbij heeft ie ook een lage gadget factor. En de CX5 vind ik gewoon mooier. Rijdt overigens ook echt goed.