Dimi74

dimi74

Banned
Zal me eens voorstellen want na de aanschaf van mijn 2de Octavia heb ik denk ik het forum zo nu en dan wel weer eens nodig.
Mijn naam is Dimitri kom uit IJsselstein (Utr) 43 jaar. Al vanaf jongs af aan gek op auto's. Redelijk wat auto's gehad in de jaren VW GolfII, Seat Ibiza, Citroen Xsara Coupe, Smart ForFour, Ford Focus, Volvo V40, Renault Megane Grand Tour RS laten uitvoeren, Fiat Punto, Renault Megane Cabrio, Peugeot 107.
Sinds 2012 staat er een Skoda voor de deur. Tot afgelopen vrijdag een OctaviaII 2012 1.4 TSI en sinds zaterdag een 2014 OctaviaIII 1.4 TSI
Vond me oude auto al erg lekker rijden maar deze is echt weer een paar klasse beter. Hier gaan we weer veel plezier aan beleven.

Oude SkodA
33aav5u.jpg

Nieuwe Skoda
28btnh3.jpg

Laatst bewerkt:

dimi74

Banned
Welkom Dimitri, en veel plezier van en met de Octavia, en hier op 't forum natuurlijk.
Ps. kom je nu wat vaker lezen, en, vooral posten?
Want 35 berichten sinds februari 2012 is niet (heel) veel

HAHA nee is inderdaad niet veel. Oude Octavia heeft zich in die 5 jaar netjes gedragen zonder bijzonderheden,daardoor niet vaak hier op raad/hulp hoeven vragen.

dimi74

Banned
Bedankt allen voor het warme welkom. Ondertussen me een beetje aan het orienteren wat ik aan de wagen wil aanpassen.
Sowiezo wil ik de ramen achter laten tinten. Hadden in de oude Skoda private shades maar de kinderen vonden toch hinderlijk ivm zicht naar buiten.
Verder moeten er nog deurstrips in, voor en achter en een strip op de achterbumper ivm krassen.
Veren en nieuwe gasdempers zodat de kofferbak automatisch te openen is.
Daarna kijken we wel weer verder.

B.Stuurder

Forumguru
Welkom Dimitri, naamgenoot van mijn oudste zoon (die nog lang geen 43 is)
Niet teveel hier op het forum lezen, want vóór je het weet heb je niet alleen getinte ramen, maar ook verlaging, andere velgen, andere banden, een wrap, een downpipe of compleet nieuw uitlaatsysteem, een CAI en tuning! ;)

dimi74

Banned
Zo de eerste 2000 km zitten erop met onder een rit naar Berlijn. Wat een heerlijke reisauto. Na 7 uurtje sturen gewoon lekker ontspannen uitstappen.
Ondertussen zijn de eerste euro's alweer uitgegeven aan de auto.
Bij Superskoda een set dorpellijsten besteld. Iemand idee wat normaal hun levertijden zijn?
Verder gisteren toch een setje private shades wezen ophalen, kon ze niet laten liggen voor de prijs:)
Misschien in een later stadium laat ik ze alsnog tinten maar eerst moet het spaarvarkentje wat dikker worden.

Verder bij ali-express een bakje besteld voor in de armsteun. Leek me wel handig.

https://www.aliexpress.com/item/Car...317210.html?shortkey=Vb6ziAzi&addresstype=600

Dus rustig aan de Skoda aan het aankleden.

Cordoba

Forumguru
Welkom Dimitri, ga je de O3 ook verlagen net als de O2? (ik lees wel over veren en dempers, maar dat lijkt puur voor de achterklep)

dimi74

Banned
@Cordoba, de veren en gasdempers zijn inderdaad voor de de achterklep.

Wil de Skoda zeker nog verlagen want hij staat me iets te hoog op zijn poten ook een maatje(maybe 2) grotere velgen staan op het lijstje
Zie dat er veelal Eibach veren worden gebruikt. Heb al even op de site van Eibach gekeken en zie daar 2 sets de Pro kit springs en de Race line.
Welke is het meest aan te raden??

Bovenaan Onderaan