Dimmende buitenspiegelS

Polvo

Actief lid
Op het Passat forum net gelezen dat er mensen zijn die dit achteraf ingebouwd hebben. Glas komt dat uit de uk, zou ook nieuw te krijgen zijn voor 300 euro (voor een Passat dan).
Verder moeten er draden getrokken worden naar de binnen spiegel.

Maar het is dus achteraf te doen als het echt moet..

Of je dat voor elkaar gaat krijgen ….?

Ik vraag me af of er hiervoor draden getrokken moeten worden, vaak liggen de kabelbomen er al omdat massa productie van 1 type vaak goedkoper is dan voor elke optie weer andere bomen te fabriceren.

Maar dat is uit te zoeken.
 

EdK

Forumguru
uiteraard staat dit op de offerte.
Ja als optie maar ook volledig uitgeschreven ? Want als het er als optie 1 pakket staat en geen verdere omschrijving dan krijg je weer de verwijzing naar de documentatie waar de kleine lettertjes hun een uitvlucht geven......

vaak liggen de kabelbomen er al omdat massa productie van 1 type vaak goedkoper is
Ja dat was vroeger zo , maar bij Skoda liggen alleen de draden die nodig zijn, en geen stukje koperdraad meer........
 

Antera

Donateur
Ik vraag me af of er hiervoor draden getrokken moeten worden, vaak liggen de kabelbomen er al omdat massa productie van 1 type vaak goedkoper is dan voor elke optie weer andere bomen te fabriceren.

Maar dat is uit te zoeken.


Omdat dat ene kabeltje op een paar miljoen auto's geld kost. Dus uitsparen is besparing
 

Ads57

Nieuw lid
volgens mij is dit een standaard gegeven. Aangezien koplampen zo afgesteld staan dat het licht naar linksboven afsgeschermd wordt en naar rechts niet. Als je inhaalt zul je dus niet verblind worden door auto's rechts van je, maar wel als je ingehaald wordt. Dan krijg je alle licht in je linkerspiegel... En je binnen spiegel is voor de uitzonderlijke gevallen van grootlichtgebruikers achter je.
9TuzcCIA4pSin1vBLWzamwBtGgo8j-UlpfQysD0nacWwbTdlBIaKs_vTj1HffMf7NsZLHRjmBhqPoN5i82MnL7S5Egsd-IOZkS40srgyMQuCfw50eYqe4A
 

Polvo

Actief lid
@Antera
Ik stel me zo voor dat er dan in elk frame wat voorbijkomt een andere kabelboon ingelegd moet worden.
Dat kost logistiek ook tijd en tijdvertraging in de productie is arbeidstijd en is duur.
Maar slimbo's zullen er dan wel een goed systeem voor bedacht hebben.

Ik neem aan dat de configurator door de importeur wordt gemaakt en die bestelt de auto's ook bij de fabrikant.
Dit moet met elkaar overeenkomen en daar hebben ze een steek laten vallen.
De dealer kan er zelf waarschijnlijk niks aan doen, maar die is wel mijn aanspreekpunt.
 

Polvo

Actief lid
volgens mij is dit een standaard gegeven. ..............

Zou kunnen, maar toen ik in het pikdonker op de snelweg reed was het verschil duidelijk aanwezig.
Je wordt misschien niet direct verblind maar het is wel irritant, juist in het pikdonker.
i.v.m. mijn leeftijd is in het donker rijden sowieso al geen hobby.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arjan1985

Forumguru
Geniaal die prijslijsten. Mooie zin ook die laatste. (In de foto) Probeer dat maar eens visueel uit te tekenen.
 

Antera

Donateur
@Antera
Ik stel me zo voor dat er dan in elk frame wat voorbijkomt een andere kabelboon ingelegd moet worden.
Dat kost logistiek ook tijd en tijdvertraging in de productie is arbeidstijd en is duur.
Maar slimbo's zullen er dan wel een goed systeem voor bedacht hebben.

Ik neem aan dat de configurator door de importeur wordt gemaakt en die bestelt de auto's ook bij de fabrikant.
Dit moet met elkaar overeenkomen en daar hebben ze een steek laten vallen.
De dealer kan er zelf waarschijnlijk niks aan doen, maar die is wel mijn aanspreekpunt.
Geen tijdvertraging is een geoliede machina waarbij alles al klaar word gelegd in de productielijn is allemaal geautomatiseerd. Dus zeker geen extra kosten.

s6 met de discussie met de dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
@Polvo ,

Ik begrijp je frustratie als iets niet is zoals besteld is, verwacht wordt, betaald is. Totaal terecht en herkenbaar dat je je hierover overwindt en dat je je gelijk wilt halen.

Eerder in deze post is gezegd "gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen".

In mijn 'wedstrijden' heb ik vaak uit principe zo verschrikkelijk veel energie gestoken in 'gelijk krijgen' dan het me al snel veel meer kostte (stress, frustratie etc) dan het me opbracht (gelijk / vergoeding) dat ik heb besloten die niet meer overal toe te passen. De wereld is soms gemeen en oneerlijk (en een buitenspiegel is dan nog een relatief kleine gemeenheid).

Ik vermoed dat de anderen die reageren op deze post hier al vaker tegenaan gelopen zijn (zelf of uit ervaringen op dit forum) en inmiddels een bepaalde 'gelatenheid' hebben en (op een vriendelijke, doch nuchtere manier) denken : 'Daar is er weer eentje die denkt zijn gelijk te kunnen krijgen, we gaan het zien'

Choose your battles
, maar mocht je er voor gaan, dan wens ik je succes en wijsheid
 

Polvo

Actief lid
@PizzaPieter, klopt, dat is ook voor mij herkenbaar.
Ik was ook al op dat punt van laat maar, maar ik krijg nu toch een zelf dimmende rechter spiegel.

Er is echter nog iets wat mij afgelopen week opviel, de onderste halve cm van de binnen spiegel is niet zelf dimmend.
Toevallig zat er achter mij een auto waarvan de lichten net op die hoogte zaten.
Dus eerst maar de vraag, is dat normaal en komt dat ook voor bij andere Skoda's met zelf dimmende binnen spiegel?
 

PizzaPieter

Forumguru
Lijkt me niet normaal. Onderaan de spiegel (bij mij althans) zit een sensor die de hoeveelheid licht meet die van achterkomt en vergelijkt met de hoeveelheid aan de voorkant en als ie genoeg meet dimt ie de hele spiegel. Geen idee waarom ie 'slechts' de halve spiegel zou dimmen
 
Bovenaan Onderaan