Dimmende dashboardverlichting

Canon-Eye

Forumguru
@Arjan1985 Tomtom gaat volautomatisch op nachtstand, hoef ik niks aan te doen. Sterker: daar kán ik zelfs niks aan doen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik zie overigens nergens een sensor, het lijkt wel softwarematig geregeld in samenhang met de tijdstippen van zonsopkomst en -ondergang.
Bij het navigatie/mediasysteem kan ik kiezen uit 3 mogelijkheden: lichte dagstand, donkere nachtstand (beide permanent) of schakelen met de verlichting. Ook prima.

@Pindasaus : goeie tip in post #15. Ik heb in de instellingen inderdaad de helderheidsinstelling voor de instrumentenverlichting gevonden, die stond op 65%. Heb 'm nu hoger gezet; in een volgende tunnel zie ik wel of dit verschil maakt. Het is wel jammer dat ik daarvoor vanuit het radio- of navischerm een stap of 4 het menu in moet duiken (onder het rijden niet veilig te doen). Het was best handig geweest als hier meteen ook de mate van dimmen naar smaak ingesteld had kunnen worden.
(Mijn) conclusie opnieuw: er is kennelijk wel over nagedacht, maar toch niet lang genoeg...
 
Bovenaan Onderaan