Ok, ik ben nu ruim twee weken en ruim 2200 km verder.
Negatief:
De middenconsole blijft even wennen. Ik vind dat het best ver naar links binnen komt zodat ik er toch regelmatig tegen aan zit te wrijven. Op lange stukken waar de CC aanstaat heb ik er geen last van want dan hoef ik nauwelijks iets te doen met het rechter been. Dakantenne is helaas zwart, terwijl ik een witte S2 Combi rij. Die had van mij ook in het wit gemogen. De navigatie vind ik tegenvallen. De kaarten (V3) lopen naar mijn mening erg achter. Bovendien vind ik de TMC ook traag en geeft vaak info die niet meer van toepassing is, of juist geen info m.b.t. wat wel actueel is. Soms geeft de navi ook vreemde alternatieve routes. Ik zou liever die als verzoek krijgen aangeboden. Tot nog toe heb ik iedere keer de alternatieve routes genegeerd. De koplampen schijnen naar mijn beleving vrij hoog. Ik kan me voorstellen dat dit voor tegenliggers niet prettig is. Jammer is dat er nog geen chrome uitlaatstukken voor de 1.6 TDI zijn. Die hadden "de looks" samen met een meegespoten (!) dakantenne netjes af gemaakt. :1884:
Positief:
De 1.6 TDI die ik rij staat standaard iets lager op de veren (1,5 cm). Ik ben dan wel heel blij dat ik niet grotere velgen dan 17" heb gekozen (225/45), zodat er ook vanauit de banden nog wat demping is m.b.t. kleine bobbels en andere oneffenheden in het wegennetwerk. De vering vind ik prrrrima! Ik moet regelmatig over een weg waarin 22 drempels zitten, ik kan me niet voorstellen dat ik die weg lekker zou afleggen met 18" of 19", laat staan als de auto nog iets lager op de veren zou staan. Het vermogen van deze moter valt me zeer mee. Ik ben geen trage oude ... maar ook geen mega sportieve rijder. Hij is voor mij goed genoeg. Ik ben wel heel benieuwd hoe 'ie' het doet in de bergen en heuvels. De schakelbak vind ik ook prettig schakelen. Het Amundsen systeem vind ik, op de navi na, echt prrrima! Goede overdracht van data, prima geluid en makkelijk te bedienen. De telefoon doet het ook erg goed en een helder geluid. Als de behuizing waar de boxen zich bevinden iets beter was dan zou het geluid naar mijn mening echt heel prima zijn! het ontvangst van de radio vind ik gemiddeld iets minder en het geluid van de radio haalt het ook bij lange na niet bij mijn muziek die op mijn iphone staat. Echt een enorm verschil. :super:
Conclusie:
Mijn voornaamste irritatiefactor is de navigatie die gewoon tekort komt in meerdere opzichten en natuurlijk de belachelijke bedragen die je neer moet leggen voor nieuwe navigatie cd's die nog niet eens geweldig up to date zijn. Ik ben verder zeer tevreden over de S2 Combi Ambition Businessline. Een geweldig complete auto met een bovengemiddeld goed rijgedrag. En eerlijk is eerlijk, het is tegenwoordig gewoon een echte mooie auto die totaal niet onder doet qua design voor de 'A-merken'....
Ik hoop dat er snel betere navigatiesoftware komt (die betaalbaar én actueler is) en dat er ook snel een mooie chroom uitlaatstuk komt voor deze mooie auto.