Discover Navi

ceid

Lid
Even een vraag, inmijn O3 van de zaak 1.6 greenline businessline uit 2014 zit een explorer navigatie.
Nu ben ik al 2 maal langs geweest bij de dealer (Muntstad) voor de volgende problemen.
-Traag; na starten motor ongeveer 2 minuten voordat je wat in kan voeren...
-De route die hij kiest gaat niet over de route die je normaal bij een navigatie zou verwachten (langs de snelweg ook al heb je dynamische route uit en op snelste route staan)

Er is laatst een module verwisseld, echter deze heeft alleen het vastlopen opgelost na het kiezen van een andere route...

Bekend probleem? En zijn er oplossingen; volgens de dealer kan omruilen met een Columbus systeem ook niet omdat je dan niet in de instellingen van de wagen meer kan komen.

CDK

Forumguru
Lijkt mij dat omruilen voor een MIB Columbus wel degelijk zou moeten kunnen, misschien dat er iets ingeleerd of geactiveerd moet worden met VCDS, maar dat lijkt me het probleem niet.
Ik ken persoonlijk de Explorer niet icm de O3 wel de MIB Amundsen/Columbus....

ceid

Lid
Corné,

Dat dacht ik ook echter de experts spreken elkaar tegen. of er is nog niet de juiste software beschikbaar.

• Leuk
Waarderingen: CDK

ceid

Lid
Staat wel als Amundsen in de boeken zie ik...met in het dashboardkastje de geheugenslots.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
heb je foto's want als jij spreekt over geheugenslots in dashboard kastje zit ik eerder aan Zenec dan orgineel te denken....

ceid

Lid
1p9ggh.jpg

Zo is deze geleverd vanuit Muntstad

AndreM

Forumguru
Ik weet niet hoe je aan de naam Explorer navigatie komt, maar wat op de foto te zien is gewoon een Amundsen van de O3. :jaja:
En dat deze traag is na het starten van de motor, went er alvast maar aan want het is niet anders. :nono:

Een O3 af fabriek heb je met de navigatie de keuze uit de Amundsen , Columbus en de ouderwetse landkaart.
Alleen die laatste is niet digitaal te updaten en zal je ieder jaar een nieuwe HardCopy in de winkel moeten kopen! :lezen:

Ik erger mij ook iedere dag aan de trage Amundsen en vind dit eigenlijk niet meer van deze tijd.
Als ik dit geweten had was ik voor de Columbus gegaan, of een Stom Stommetje van €100,- die doet het nog sneller.
Maar ja, staat eenmaal nergens in de folder van Skoda dat het ff duurt voordat je je weg kan volgen zodra je een adres ingevoerd hebt. :pieker:

Laatst bewerkt:

ceid

Lid
Weet niet waarom ik Explorer schreef maar bedoelde de Discover van VAG groep...en dus een Amundsen (even de post nalezen voortaan :D)

AndreM

Forumguru
Weet niet waarom ik Explorer schreef maar bedoelde de Discover van VAG groep...en dus een Amundsen (even de post nalezen voortaan :D)

Post?
Ik heb in de brievenbus gekeken, maar geen post te zien! :yeehaa:

Discover............Amundsen............is wel de groot verschil,.............in naam. :sterretjes: ;)

Maar ff serieus, wat zij jou dealer dat de Amundsen zo traag is?
Die van mij keek verbaasd en had er nog niet eerder van gehoord, maar volgens mij horen zij daar nooit wat.

Laatst bewerkt:

ceid

Lid
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is ;)

Dealer had er nog noooooit van gehoord; ik moest klachtenformulier van PON invullen...hierna is er een module van dit systeem vervangen (t.w.v. 1400 euro...)
Hier is alleen veranderd dat het systeem vast loopt, 2 andere problemen zijn nog niet verholpen en is geen oplossing voor. Wacht maar op update...

AndreM

Forumguru
Eigenlijk zouden we een handtekening actie moeten gaan houden van alle Amundsen gebruikers.
Ben benieuwd hoeveel dit probleem herkennen, en of de dealer dan nog blijft ontkennen! :cheers:

EdK

Forumguru
Ach jullie 1000 klagers zijn de eerste hoor, nog nooit hiervoor wat over gehoord....:deuk::deuk::deuk:

• Leuk
Waarderingen: ceid

Darkside

Forumguru
Denk dat veel mensen het gewoon voor lief nemen.
Maar het was een van de eerste dingen waaraan ik met irriteerde tijdens een proefrit met de amunsden.
Samen met de resolutie. Ik heb nu een columbus (oude systeem)
En die is ook niet snel. En dat irriteert me ook soms. Zeker het opstarten en voordat ik wat kan invoeren.
Maar dat is nu een oud en antiek systeem.
De amundsen is wat dat betreft geen upgrade. Nog steeds traag en nog een lagere resolutie en display size.
Daarom meteen besloten gewoon voor het 8" systeem te gaan.

Denk niet dat de dealer of updates heel veel kunnen betekeken.

volgens mij kan je wel een Columbus plaatsen. Dan moet het scherm en de regelunit vervangen worden en opnieuw aangemeld worden bij de auto. Maar dit zal een hoop centen gaan kosten. centen die je niet vergoed zal krijgen door de dealer of pon ben ik bang. Omdat het systeem nu eenmaal gewoon traag is.

Ben wat dat betreft ook erg benieuwd naar het nieuw navi systeem van VAG van 6,5 " (zeg maar amundsen+ voor mib). Maar geen idee wannneer en of die geleverd word in de o3.

Bovenaan Onderaan